حسین حسن نژاد گفت: محوری ترین نقش زنان در جامعه، تحکیم بنیان خانواده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین حسن نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از بانوان نمونه و نخبگان استان که در سالن اجتماعات مدیریت برنامه ریزی استانداری مازندران برگزار شد با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: باید تلاش کنیم الگوی مناسبی از صدیقه طاهره کسب نموده و قدرت بروز رسانی این الگو را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز داریم محصول تربیت مادران ماست،افزود: نیروی انسانی یک عنصر کارآمد برای بهبود وضعیت موجود هستند که بانوان نیمی از منابع انسانی ما را تشکیل می دهند .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: اگر بتوانیم نگاه درست به این منایع انسانی داشته باشم و سهم هر بخشی را بخوبی تعریف کنیم می توانیم به ارتقای اجتماعی و اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: باید توان خود را برای بهره برداری از این امکانات به خوبی بکار بگیریم.

حسن نژاد با اشاره به اینکه نرخ بهره برداری از منابع انسانی در ژاپن75 درصد در کشور ما 35 درصد است،ادامه داد: این فاصله می تواند وضع موجود را دو برابر ارتقاء دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه خانواده و اجتماع مهارت جمع جبری مناسب در بخش اقتصادی نداریم.

حسن نژاد به نقش موثر مادران در حوزه خانواده اشاره کرد و افزود: مادران با تمام مهارت های خود کنترل خانواده و تربیت فرزندان را به عهده  می گیرند اما در بخش دیگر حضور این فرزندران در جامعه است که ما مدیران باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: اگر جوانان وارد جامعه شوند و نهادها و بخش های مختلف از این جوانان حمایت نکنند حاصل تلاش این مادران دچار آسیب می شوند .

حسن نژاد گفت:اگر به پدیده اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی یاد کنیم ،بخش عمده بروز اعتیاد این است که افراد مهارت انطباق با مهارت های بیرون از خانواده را ندارند.

وی تاکید کرد که نقش بانوان باید نسبت به گذشته با قدرت بیشتری ایفا شود بنابراین باید تلاش کنیم تا این نقش برجسته تر شود.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه امروز نمیتوانیم بین خانواده و جامعه دیوار بکشیم گفت: تاثیر این دو نهاد برای کسی قابل کتمان نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران بر جاری شدن فرهنگ زهرایی در خانواده و اجتماع تاکید کرد وخاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این الگو بایستی طراحی و الگو برداری درست و مهارت کافی داشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.