به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در آئین تجلیل از زنان نمونه مازندران در ساری از بانوان به عنوان نیمی از منابع انسانی کشور یاد کرد و افزود : در حالی که به کار گیری منابع انسانی در کشوری مانند ژاپن 75 درصد است ، در کشور ما فقط از 35 درصد این ظرفیت استفاده می کنیم و به طور یقین زنان می توانند این فاصله را پر کنند.
وی تاکید کرد : با حذف فاصله استفاده بهینه از منابع انسانی در کشور و رساندن آن به سطح کشوری مانند ژاپن ، توسعه کشور 2 برابر می شود.
معاون استاندار مازندران با بیان این که در حال حاضر سهم مدیریتی بانوان در قوای سه گانه فقط 10 درصد است ، گفت : اگر چه این سهم می تواند افزایش زیادی بیابد اما باید توان مهارتی بانوان هم افزایش یابد.
حسن نژاد مهارت آموزی و افزایش توان مهارتی بانوان را در کاهش مشکلات اقتصادی خانوارها و کاستن از آسیب های اجتماعی و فرهنگی مهم ارزیابی کرد و افزود : امروز باید به نقش بانوان در مدیریت خانواده و مادری آنان و آموزش های درست مهارتی در این زمینه هم به صورت جدی توجه کنیم .
وی با بیان این که بخشی از مشکلات اجتماعی امروز به دلیل تغییر نوع نگاه به خانواده است ، ادامه داد : حاصل تلاش خانواده بویژه مادران نباید در جامعه از بین برود چرا که جوانان پس از ورود به جامعه با مشکلات جدی مواجه می شوند و این انتقاد از سوی بانوان و مادران به مسئولان کشور وارد است.
معاون استاندار مازندران از اعتیاد به عنوان یک معضل جدی اجتماعی در کشور یاد کرد و گفت : در عین حال که ما موافق حضور بیشتر زنان در امور و جایگاه مدیریتی هستیم ، اما تاکید اصلی بر خارج نشدن مادران از محوریت خانواده است ، چون ایفای درست این نقش توسط بانوان کاهنده بسیاری از مسایل و مشکلات در جامعه است.
وی افزود : یکی از جاهایی که زنان می توانند بیشترین اثرگذاری را داشته باشند ، نهاد سازی اجتماعی است ، در عین این که در نظام آموزش عمومی نیز باید ذهنیت درستی در ارتباط با خانواده و نقش بانوان و مادران در آن به وجود بیاید.
حسن نژاد با بیان اینکه امروز نمی توانیم بین خانه و جامعه دیوار بکشیم و تاثیر این دو بر یکدیگر قابل انکار نیست ، گفت : برای جامعه مطلوب باید نقش مادران و بانوان را در خانه و جامعه سازماندهی کنیم .
وی بر ضرورت الگو سازی جامعه برای اقشار مختلف از جمله بانوان تاکید کرد و توضیح داد : باید برای بانوان الگو برداری کنیم و حضرت زهرا ( س ) الگوی بی نظیری است و اگر امروز با مشکلات مواجه هستیم به این دلیل است که فرهنگ زهرایی را عملیاتی نکرده ایم.
این مسئول یکی از اهداف برگزاری برنامه هایی مانند برنامه معرفی زنان نمونه را الگوسازی برای سایر بانوان دانست و افزود : نمونه های الگویی نقش زن در حادثه عاشورا، پیروزی های مختار و نقش زنان در اقتصاد اسلامی را در تاریخ به وفور داریم و بانوانی که امروز به عنوان نمونه استان معرفی شدند الگوهای خوبی در بخش های مختلف هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم 50 بانوی نمونه مازندران همزمان با هفته گرامیداشت زن پس از ارزیابی اداره کل امور بانوان استانداری در زمینه های علمی ، دانشگاهی ، فرهنگی ، قرآنی ، هنری ، نویسندگی ، باغداری و کارآفرینی به عنوان نمونه شناسایی و معرفی شدند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.