به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری دوشنبه در نشست شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن تاکید بر برگزاری نشست های این شورا حداقل سه ماه یکبار، افزود: انتظار می رود نشست های این شورا با جدیت، حضور و علاقه بیشتر اعضا تشکیل شود.
وی با اشاره به مفاد دستورالعمل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دستگاه های اجرایی استان خواست هر چه سریع تر نسبت به معرفی یک رابط در سطح معاون برای شرکت فعال در این کارگروه اقدام کنند .
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی استان در اجرای ویژه برنامه های 22 اسفند سال جاری روز بزرگداشت شهدا، تصریح کرد: نصب اِلمان های مزین به تصاویر شهدا اغلب از سوی اساتید هنرهای تجسمی مورد نقد قرار می گیرند، شایسته است پیش از نصب، از نظرات اساتید دانشگاه هنر استفاده شود تا در آینده دچار خدشه نشوند.
بصیری با اشاره به اینکه چهل سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشته است اما هنوز جوانان در موضوعات فرهنگی نتوانسته اند با مبانی انقلاب اسلامی آشنایی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: خانواده ها در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند لذا در شرایط کنونی نباید از جوانان غافل شد تا فردا مدیون خون شهدا نشویم.
وی با تاکید براینکه کارهای ترویجی و سرکشی از خانواده های معظم شهدا لازم است اما باید در نشست های این شورا برای انجام کارهای مهم و ماندگار در سطح استان تصمیم گیری کرد، گفت: سال های گذشته گروهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان طی اقدامی مهم و ماندگار، رشته ادبیات پایداری را راه اندازی کردند و همین موج علمی و دانشگاهی موجب شد تا این رشته هم اکنون در 20 دانشگاه کشور تدریس شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ مطالعاتی و عمومی جوانان در زمینه ایثار و شهادت، افزود: در زمینه های مختلف می توان کارهای نو انجام داده و جریانی ایجاد کرد که تاثیرات خود را در جامعه بر جای بگذارد.
بصیری یادآورشد: عناوین ویژه برنامه های بزرگداشت روز شهدا که از سوی دستگاه ها، نهادها و رده های مختلف نظامی و انتظامی به دبیرخانه شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارسال شده است باید به دنبال برنامه های کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهید استان با جدیت اجرا شود و گزارش آن به صورت مکتوب و الکترونیکی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
** 13 هزار و 796 مورد دیدار از خانواده شهدا طی سال جاری
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز با بیان اینکه آخرین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در مهرماه گذشته برگزار شده است، تصریح کرد: در آن نشست مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان، 20 درصد از بودجه خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند که تنها 14 دستگاه به صورت مکتوب به سازمان برنامه و بودجه پاسخ داده اند.
محمدرضا حسنی سعدی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اِلمان «آن بیست و سه نفر» را جهت اجرا و نصب در یکی از معابر اصلی شهر، در اختیار شهرداری کرمان قرار داده است، گفت: در فضای مجازی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اقداماتی انجام شده است که به عنوان مثال می توان به سایت نوید شاهد اشاره کرد که تعداد بازدیدکنندگان آن از مرز 2 هزار نفر گذشته است.
وی میانگین مطالب بارگذاری شده در صفحه استانی سایت را ماهیانه حدود 600 عنوان دانست و افزود: اطلاعات اولیه 6 هزار و 500 شهید استان نیز در سایت شهیدستان موجود است که در سال گذشته سه میلیون و 400 هزار نفر از آن بازدید کرده و پیام گذاشته اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به انتشار 25 تا 40 خبر به صورت ماهیانه در سایت ایثار متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و بازدید بیش از سه میلیون نفر از این سایت طی یکسال گذشته، یادآورشد: در فضای مجازی نیز کانالی تحت عنوان 'وصل خوبان' تحت نظر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران راه اندازی شده است.
حسنی سعدی با اشاره به اینکه دیدار مسئولان با خانواده‌های شهدا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: 13 هزار و 796 مورد دیدار از خانواده شهدا طی سال جاری انجام و تاثیرات بسیار زیادی را بر جای گذاشته است.
وی با تشریح برنامه های 22 اسفندماه سالروز بزرگداشت شهدا در استان کرمان، تصریح کرد: در این ایام 6 هزار و 500 نهال نیز به نام شهدای استان غرس خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به تمدید مهلت ارسال مقالات دومین همایش ملی ایثار اجتماعی، افزود: این همایش در 8 محور «مفهوم شناسی، ابعاد و شاخص های ایثار اجتماعی»، «مطالعه تطبیقی ایثار اجتماعی»، «تبیین و شناسایی همبسته های ایثارگر اجتماعی»، «سیاستگذاری و ایثار اجتماعی»، «بررسی جایگاه نهادهای اجرایی و عمومی در ترویج ایثار اجتماعی»، «جایگاه ایثار اجتماعی در دیپلماسی فرهنگی – سیاسی ایران»، «ضرورت آینده پژوهی در فرهنگ ایثار اجتماعی» و «نقش ایثار اجتماعی در جامعه ایرانی – اسلامی» برگزار می شود.
حسنی سعدی از ارسال بیش از 300 مقاله در سطح کشور به دبیرخانه مرکزی دومین همایش ملی ایثار اجتماعی خبر داد و گفت: مقاله های برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، در مجلات علمی و پژوهشی معتبر وزارت خانه علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموز پزشکی چاپ خواهد شد.
** رونمایی از دفتر دوم وصایای شهدای استان کرمان
در ادامه این نشست از دفتر دوم وصایای شهدای استان کرمان با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از مسئولان استان رونمایی شد.
رونمایی از دفتر اول با چاپ 106 وصیت نامه شهدا در اسفندماه سال 95 انجام شده و قرار است 2 هزار وصیت نامه شهدای استان کرمان ویرایش و به تهران ارسال و در 20 جلد چاپ شود.
طبق گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، دفتر سوم وصایای شهدای استان در حال چاپ است و قرارداد چاپ دفتر چهارم وصایای شهدا نیز منعقد شده است.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.