به گزارش ایرنا، در بخش سرود ترکی همایون علیدوستی شهرکی و شعر بختیاری اقبال طهماسبی حایز رتبه های برتر از سوی داوران شدند.
در بخش غزل این جشنواره ، مرجان بیگی فر ، سارا چاهیان ، علیرضا کبیری سامانی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و در این بخش از لیلا مهذب تقدیر شد.
همچنین در بخش ایثار و شهادت عادل حیدری،در بخش انتظار و مهدویت آسیه ارزانی و در بخش انقلاب اسلامی ثریا عبدی به عنوان شاعران برتر انتخاب شدند.
هیات داوران در بخش انتظار و مهدویت از مریم بیاتی ،فرزانه میرزاخانی ، مرضیه رزازی ،علیرضا میرزاخانی و الهام جهانبازی تقدیر کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت : در این جشنواره بیش از یکصد اثر به دبیرخانه شعر زاینده رود از سوی هنرمندان و شاعران ارسال شد.
جواد کارگران دهکردی در گفت و گو با ایرنا افزود: فراخوان این جشنواره نیمه مردادماه سال جاری منتشر شد که با استقبال شاعران استان مواجه شده است.
وی موضوعات آب، انقلاب اسلامی، شعر آئینی، انتظار و مهدویت و ایثار و شهادت را از موضوعات این جشنوراه عنوان کرد و گفت: نخسین جشنواره شعر زاینده رود در سه بخش گویش های بختیاری، فارسی و ترکی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، زاینده ‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌ های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به مانداب گاوخونی می‌ریزد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.