امین باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بارش رحمت الهی در شهرستان ریگان رودخانه های فصلی این شهرستان جاری و کویر تشنه جانی دوباره گرفت.
وی عنوان کرد : در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان بارش باران از شدت بیشتری برخوردار بود که این امر موجب تخریب راههای روستایی این مناطق شده است .
فرماندار ریگان از خسارت 50 تا 100درصدی سیلاب به راهای روستایی شهرستان ریگان خبر داد و اظهار داشت : تاکنون راه ارتباطی 50روستا مسدود است.
باقری گفت : به علت طغیان رودخانه فصلی گز بهمن برق مناطق کوهستانی شهرستان نیز قطع می باشد که با فروکش شدن سیلاب برق این مناطق وصل خواهد شد .
وی عنوان کرد: بارش باران در اغلب مناطق شهری و روستایی موجب قطعی 6ساعته برق شد که با تلاش نیروهای برق رسانی برق این روستاها وصل شد .
فرماندار ریگان از نجات جان دو نفر از اهالی مناطق عشایری ریگان که در سیبلاب گرفتار شده بودند خبر داد و از مردم خواست به دلیل سیلاب شدید از حاشیه رودخانه ها خوداری کنند.
باقری تصریح کرد : بارش رحمت الهی علاوه بر خوشحالی مردم شهرستان باعث سیراب شدن دشت این شهرستان کویری شد .
گرد و غبار و توفان شدید مدتی اهالی این شهرستان را دچار مشکلاتی نموده بود که با بارش رحمت الهی نفس اهالی ریگان تازه شد.
ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه از کانونهای بحران فرسایش بادی در کشور می باشد که اینک 16روستای این شهرستان خالی از سکنه و150روستا در محاصره شن های روان قرار دارد.
ریگان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.
7442/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.