حسن کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته به دلیل شدت گرفتن پدیده گرد و غبار شست و شوی شبکه برق در اهواز و استان بیشتر انجام می شود بیان کرد: گرد و غبار در صورتی که با شرجی یا باران همراه باشد سبب ایجاد جرقه و مشکل در تجهیزات برقی و قطعی برق گسترده می شود از این رو شست و شوی شبکه برق در جلوگیری از این مشکل راهگشا است.
وی با بیان اینکه این شست و شو مناطق اهواز، باوی، کارون، حمیدیه و مسیر شیرین شهر را پوشش می دهد افزود: پارسال بیش از سه هزار و 100 کیلومتر خطوط فشار متوسط آلوده به گرد و غبار و مواد آلاینده، شست و شو شد.

** هرس 37 هزار درخت در اهواز توسط شرکت برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با هماهنگی شهرداری اهواز،کار هرس و شاخه زنی درختان از 16 شهریور امسال آغاز شده و تاکنون حدود 6 هزار و 244 اصله درخت در اهواز هرس شده که این تعداد تا پایان امسال به 37 هزار اصله می رسد و اولویت با درختانی است که برای خطوط فشار متوسط برق مشکل ایجاد می کنند.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش اتصالی ناشی ازبرخورد شاخه درختان با شبکه به ویژه درفصل
بارندگی بیان کرد و افزود: جلوگیری از قطع برق و خطرت سیم بریدگی، افزایش روشنایی معابر و جلوگیری از آسیب به شبکه برق و تجهیزات و لوازم برقی مشترکان از اهداف اجرای این طرح است.

** نصب 265 پایه برق در نقاط مشکل دار کلانشهر اهواز
کریمی با بیان اینکه 265 پایه در نقاط دارای خطوط مشکل دار اهواز نصب شده است، بیان کرد: با توجه به وجود پایه های فرسوده بسیار در مناطق مختلف، عملیات بتن ریزی بیش از 2 هزار پایه برای استحکام و مقاوم سازی شروع شده که از این تعداد قالب بندی 700 پایه انجام گرفته و کار تعویض یک هزار پایه آغاز شده که از این تعداد نیز حدود 370 پایه تعویض شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: شوره زار بودن زمین اهواز سبب خوردگی و کاهش تاب آوری پایه ها در کمترین زمان شده و به همین دلیل پایه ها پس از چهار سال فرسوده شده و احتمال سقوط دارند؛ بر همین اساس هدف شرکت نصب پایه های گرد به جای چهارگوش به منظور افزایش توانایی و کاهش سقوط است.

** اجرای طرح نگهداری pm شبکه برق در اهواز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه سرویس نگهداری pm (پیشگیری از خرابی شبکه و حفط و نگهداری آن) بیان کرد: این طرح به منظور به زودی در اهواز عملیاتی می شود.
کریمی ادامه داد: با توجه به بحران برقی که در 2 سال گذشته بر اثر پدیده گرد و غبار در اهواز و خوزستان رخ داد این طرح می تواند در پیشگیری از بحران در شبکه برق موثر باشد.
وی گفت: این طرح بنا به دلایلی در یک سال گذشته محقق نشد و این در حالی است که 90درصد این برنامه درسه ماه گذشته آماده و به زودی اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه برنامه امور نت نیز به منظور افزایش راندمان مفید خطوط فشار متوسط در اهواز در حال اجراست ادامه داد: بیش از 70 فیدر دارای مشکل در سطح کلانشهر اهواز وجود دارد که بر اساس اولویت کاری، اشکالات فنی خطوط شناسایی ، و سپس به صورت برقدار و بدون خاموشی، شبکه سرویس و بروزرسانی می شود.
توفان گرد و غبار همراه با بارش باران در بهمن سال 95 موجب قطعی گسترده برق در 12 شهرستان
خوزستان، و در پی آن قطعی آب، شبکه مخابرات و نیز تعطیلی ادارات و مدارس شد.
از 2 سال گذشته تاکنون کارهای زیادی برای پایداری هر چه بیشتر شبکه برق در خوزستان انجام گرفت و بیش از 10 دستگاه مقره شور به این استان اختصاص یافت.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.