به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی، بسته بندی، تجهیزات گلخانه ای، صنایع و ماشین ‌آلات وابسته در جنوب کرمان به میزبانی جیرفت با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان آغاز به کار کرد.
مسئول برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی عصر یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری هفتمین نمایشگاه کشاورزی در جنوب کرمان هستیم و اولین دوره برگزاری این نمایشگاه در سال 1389 آغاز شد.
مریم دهقان افزود: این نمایشگاه از 14 تا 17 بهمن ماه سال جاری توسط شرکت جام در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در محل سالن مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت پذیرای بازدیدکنندگان است.
وی ادامه داد: هفتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی با حضور 14 استان کشور، از سطح بسیار خوبی برخوردار است که کمک بزرگی به بخش کشاورزی سنتی منطقه جنوب کرمان می کند.
وی تصریح کرد: ایجاد تحول ارتباطی در توسعه آینده کشاورزی با هدف برقراری امنیت غذایی، حفاظت از منابع آب خاک، منابع طبیعی و محیط زیست، مدیریت بهره وری اقتصادی، حفظ نیروی حیات جامعه، حفظ تنوع زیستی برای رسیدن به توسعه پایدار با فرهنگ سازی، مدیریت زمان، تبادل دانش روز، مهندسی سازی، عملیاتی و حفاظتی کردن کشاورزی در بین کشاورزان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مسئول برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی به مشکلات برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با حمایت های فرماندار جیرفت و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان این نمایشگاه برگزار شد که جای تشکر ویژه از این مسئولان دارد.
** رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای بخش کشاورزی عرضه شده تا کشاورزان با این دستآوردها آشنا شوند.
سعید برخوری افزود: 14 شرکت از سراسر کشور آخرین دستاوردهای خود را در زمینه آبیاری، کودهای آلی و زیست محیطی و ماشین آلات کشاورزی عرضه کرده اند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد تحول در توسعه کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: برقراری امنیت‌ غذایی، منابع ‌طبیعی و محیط ‌زیست و مدیریت بهره ‌وری اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است که با حضور در فضای ارتباطی تخصصی و نمایشگاه ها میسر می ‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای جنوب کرمان در تولید محصولات کشاورزی و تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصول بیان داشت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ ها امری ضروری است که نه‌ تنها به توسعه کشاورزی منطقه می‌ انجامد بلکه باعث بهتر و بروز شدن ابزار کار کشاورزان می‌ شود.
جنوب استان کرمان از هفت با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.