سید خلیل هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 8 شهرک استان گلخانه ای و یک شهرک دامپروری است.
وی با اشاره به اینکه 19 هکتار از شهرک گلخانه ای 39 هکتاری عجب شیر واگذار شده است، گفت: اولین سالن این شهرک در حال احداث است.
هاشمی با بیان اینکه 41 هکتار از اراضی شهرک گلخانه ای ملکان آماده واگذاری است، گفت: شهرک های 24 هکتاری اهر و 15 هکتاری هوراند هم در شرف واگذاری است.
وی افزود: شهرک گلخانه ای کلیبر به وسعت 25 هکتار به یک شرکت واگذار شده و دارای حقابه از سد ارسباران است.
هاشمی با اشاره به اینکه شهرک دامپروری بناب به وسعت 150 هکتار به علت مشکلات زیست محیطی به کشت گلخانه ای اختصاص یافته است، گفت: شهرک دامپروری مرند هم به وسعت 157 هکتار به جهت نبود تقاضا برای دامپروری و شرایط مناسب اقلیمی به گلخانه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: شهرک دامپروری سراب با 150 هکتار با توجه به تقاضای شرکت ارس تارلا امین به کشت گلخانه ای اختصاص می یابد.
وی اعلام کرد: زیر ساخت 100 هکتار از فضای 500 هکتاری شهرک دامپروری تبریز ایجاد شده و در شرف واگذاری است.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تشکیل و ساماندهی شهرک های کشاورزی، مکان یابی، استعدادسنجی، انجام مطالعات و اختصاص اعتبار به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت های کشاورزی و مهم تر از همه واگذاری مجتمع های گلخانه ای تکمیل شده به متقاضیان سرمایه گذاری از جمله فعالیت های این شرکت است.
شرکت شهرک های کشاورزی وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره‌ تولید کشاورزی در مجتمع‌‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی و یا شیلاتی را به عهده دارد.
این شرکت با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌های کشاورزی با فن‌آوری نو به منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.