به گزارش ایرنا ، مدیر مجتمع مس سرچشمه شامگاه چهارشنبه در این آیین گفت : این پروژه با همکاری سه واحد معاونت مهندسی، بهره برداری و توسعه طی یک سال و نیم به انجام رسید.
حسین احمدی افزود : افق روشنی پیش رو صنعت مس قرار دارد و در مجتمع مس سرچشمه با تلاش همکاران متعهد چشم انداز مهمی در تولید مس محتوا داریم و در سال 1404 رتبه خوبی در این زمینه در آسیا و جهان کسب خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: کارخانه تولید اسید سولفوریک نیز تا پایان امسال در مجتمع مس سرچشمه به بهره برداری خواهد رسید و زیرساخت های فروش این اسید هم در حال مطالعه است.
احمدی افزود: در مورد تولید هم مجتمع مس سرچشمه و معادن مس در سونگون آذربایجان شرقی و شهربابک امسال رکورد خوبی زده و به امید خداوند روند رکورد 40 سالگی تولید مس محتوا را خواهیم داشت.
مجری پروژه توسعه معدن مس سرچشمه هم در این آیین اظهار کرد: عملیات این پروژه از 16 خرداد ماه سال گذشته آغاز شد و 42 میلیارد ریال و یک میلیون و 200 هزار یورو هزینه در برداشته است.
سعید ملکی افزود: در این پروژه ترکیبی از تکنولوژی خارجی و نیروهای متخصص داخلی استفاده شده ضمن اینکه بخش عمده از قطعات و تجهیزات از داخل تامین شده است.
وی بیان کرد: قبلا در هر ساعت‌ چهار هزار و 750 تن خاک مس از معدن مس سرچشمه به کارخانه تغلیظ انتقال می یافت که با بهره برداری از این پروژه این میزان به پنجهزار و 500 تن در ساعت افزایش یافت.
به گفته ملکی روزانه 15 هزار تن افزایش انتقال خاک مس از معدن مس به کارخانه تغلیظ را داریم.
مدیر روابط عمومی مس سرچشمه هم در این آیین ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت : صنعت مس سرچشمه 24 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.
سید علی میرافضلی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از یکهزار رزمنده از مجتمع مس سرچشمه در عملیات ها حضور داشتند و بیش از 300 نفر در این دوران جانباز شدند.
وی تصریح کرد: به غیر از اعزام نیرو از این‌ مجتمع کمک های پشتیبانی هم از طریق لشکر 41 ثارالله به جبهه ارسال می شد.
میرافضلی خاطرنشان کرد: به گفته سردار حاج قاسم سلیمانی اگر پشتیبانی مس سرچشمه نبود در جبهه های جنگ مشکل داشتیم.
وی با اشاره به اینکه شهدا برای امنیت کشور خون خود را دادند تصریح کرد: امنیت موجود مدیرون خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس است .
مس سرچشمه در 60 کیلومتری رفسنجان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.