محمد صادق زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه های خورشیدی بردسیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور، سال 95 حدود 250 مگاوات بود، سال گذشته به 500 مگاوات رسید و امسال به هزار مگاوات خواهد رسید.
رئیس سازمان ساتبا در ادامه اظهار داشت: مجلس، حمایت خوبی از انرژی های تجدید پذیر داشته و تامین منابع مالی طرح را تضمین کرده است.
وی ادامه داد: در مصوبه دیروز مجلس، این منابع 20 درصد افزایش پیدا کرده و به رقم 1860 میلیارد تومان رسیده و در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود در کشور ما هر مصرف کننده انرژی یک تولید کننده هم باشد.
وی افزود: تولید انرژی تجدید پذیر رشد مناسبی در کشور دارد که با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
معاون وزیر نیرو درباره کمک به اجرای این طرحها برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برق این نیروگاهها با قیمت مناسب خریداری می شود و اشتغال و استقلال مالی مناسبی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد که نمی توانند در بخشهای دیگر فعالیت کنند، ایجاد می شود.
صادق زاده گفت: بانک صادرات عامل تامین مالی پروژه نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی پاک در کشور است و با در اختیار گذاشتن اعتبارات زمینه اجرای این طرح را فراهم آورده است.
وی در این سفر همچنین پروژه احداث 28 نیروگاه پنج کیلوواتی نصب شده در منازل مددجویان کمیته امداد در روستاهای غبیرا و بهرامجرد را افتتاح کرد.
54 نیروگاه کوچک دیگر در بردسیر در دست اجرا است و تاکنون یک میلیارد تومان برای راه اندازی این طرح ها هزینه شده است.
وی همچنین از نیروگاه در دست احداث حکمت (شرکت ایرانیان تابان) بردسیر بازدید کرد.
این نیروگاه با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 34 نفر از جوانان بردسیر در آن مشغول به کار هستند.
در ادامه این سفر معاون وزیر نیرو، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی آراد بردسیر را نیز افتتاح کرد. نیروگاه آراد با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان راه اندازی شد.
در این سفر مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، مدیران برق استان، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان بردسیر معاون وزیر نیرو را همراهی می کردند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
3029/7421
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.