به گزارش خبرنگار ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار گیلان روز دوشنبه در این جلسه در فرمانداری شهرستان آستارا گفت: باید ارائه تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی، خدماتی و گردشگری تسریع یابد و بانک های عامل همکاری کنند.
محمد احمدی افزود: بر اساس سیاست های جدید در استان، جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته دو بار با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای بانک ها در شهرستان های گیلان تشکیل می شود.
فرماندار آستارا هم در این جلسه گفت: یک هزار شرکت تجاری در حوزه صادرات، واردات و حمل و نقل کالا در این شهرستان فعال است و آستارا قابلیت تبدیل به آزمونه صادرات گیلان را دارد.
یونس رنجکش افزود: روزانه دو هزار تبعه جمهوری آذربایجان با گذر از مرز آستارا به ایران وارد شده و به صورت میانگین هر کدام 100 منات در بازار این شهرستان خرج می کنند اما وضعیت نامناسب جاده شهرک صنعتی آستارا از دلایل بی اعتمادی سرمایه گذاران به آن است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حذف روادید جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی برای رونق اقتصادی منطقه و بازار آستارا و تعریض محور آستارا - اردبیل نیز برای توسعه حمل و نقل ضروری است.
ولی داداشی افزود: راه آهن آستارا فعال است و برای توسعه حمل و نقل در آن، باید واحد قرنطینه و نیروی انسانی لازم تامین شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.