به گزارش ایرنا، عبدالرضا باقری روز چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری منطقه هشت کشور در سالن هنری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: وظیفه شورای دانشگاه ها، تعطیلی رشته های ناکارآمد است، در حالی که رشته هایی در جامعه اشباع شده که نیازی به بودنشان نیست و باید حذف شوند.
وی تصریح کرد: آموزش عالی در دهه های 80 و 90 به انجام پژوهش های بنیادینِ مورد نیاز جامعه پرداخته و در این زمینه در عرصه های ملی و بین المللی موفقیت هایی را نیز کسب کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های مناطق باید به حل معضلات پیرامون خود در شهر و استان بپردازند و در این زمینه از تجارب سایر دانشگاه ها در رفع معضلات استفاده کنند تصریح کرد: دانشگاه های مناطق از جمله منطقه هشت کشور باید با هم افزایی، هم فکری، انتقال تجربیات، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهیف مشکلات منطقه را شناسایی و در رفع کاستی ها و معضلات مناطق تلاش کنند.
وی افزود: ظرفیت صنعت و معادن در استان کرمان فعال است لذا باید زمینه کسب تجارب دانشجویان در این بخش ها فراهم شود.
وی همچنین رصد کردن فارغ التحصیلان همه رشته ها را یکی از شاخص های مهم دانشگاهها برشمرد و گفت: باید ببینیم این افراد پس از دریافت مدرک تحصیلی در پنج سال گذشته صاحب چه شغلی شده و نباید به سرنوشت دانش آموختگان بی تفاوت بود.
وی اظهار داشت: در برنامه راهبردی دانشگاه ها باید برنامه ای مبنی بر رفع مشکلات مهم منطقه در پنج سال آینده تدوین شود و متناسب با آن سهم هر کدام از اعضای هیئت علمی برای رفع این مهم مشخص باشد.
وی بر استفاده از فرصت طلایی و توجه به موضوعات پیرامون هر شهر و هر استان توسط دانشگاه های مناطق تأکید کرد و افزود: در استان کرمان با کمک استاندار بین معضلات موجود و دانشگاه ها پیوند برقرار شود و دانشگاه ها در رفع این معضلات اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در رفع معضلات جامعه باید بسته های کوچک تحقیقاتی تشکیل دهند و در بحث کارآفرینی که از ویژگیهای مهم دانشگاهها است اقدام شود لذا ایجاد بسته های تحقیقاتی کوچک می تواند راهگشا باشد.
وی بیان کرد: هفته گذشته برای اولین بار نمایشگاه تقاضای ساخت ابزار برگزار و در این نمایشگاه یکهزار نیاز در زمینه قطعات مورد نیاز دستگاهها عرضه شد که به مرور زمان با دستگاهها و دانشگاهها قرارداد تولید منعقد می شود.
روسای دانشگاه های بم، کرمان، سیستان و بلوچستان و دیگر دانشگاه های منطقه هشت کشور امروز در دانشگاه ولیعصر (عج) ر فسنجان تشکیل جلسه داد.
دانشگاه ولیعصر رفسنجان بیش از 10 هزار دانشجو دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.