به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرعامل و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: خبرگزاری ایرنا به عنوان چشم بینای دولت باید در جای جای کشور حضور داشته باشد و خبرنگاران آن متناسب با وقایع، اتفاقات، ظرفیت ها و مشکلاتی که وجود دارد را قلم بزنند.
وی افزود: طبقه بندی اخبار و مشخص کردن جامعه هدف از جمله مزیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی است و مهمتر اینکه هیچگاه به دنبال پاک کردن صورت مساله نیست.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است، ادامه داد:خبرگزاری ایرنا مرجع بسیاری از رسانه هاست و همگان با طیب خاطر از خبرهای متقن و موثق آن استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که در نگاه رهبری و همچنین دولت، سیستان و بلوچستان راهبردی ترین استان کشور است و پیشانی جمهوری اسلامی محسوب می شود بار مسئولیت بر دوش ما و همچنین رسانه ها سنگین تر است تا با کمک یکدیگر بتوانیم بستری مناسب برای معرفی ظرفیت های این استان فراهم کنیم.
موهبتی خاطر نشان کرد: گسل های قومی، مذهبی، حزبی و صنفی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که اگر هر کدام از این گسل ها بی حساب و کتاب فعال شود بحران ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از این بحران ها باید با جمع آوری اطلاعات صحیح از وضعیت سیستان و بلوچستان تصمیم های درستی گرفته شود که خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه می توانند همراه خوبی برای دولت باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: احساس ناخوشایند نسبت به این استان در کشور از آنچه واقعیت دارد بیشتر است و این موضوع نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه فیلم های ساخته شده در سیستان و بلوچستان و همچنین اخبار منفی که از وقایع این استان منتشر می شود به ایجاد این احساس ناخوشایند دامن می زند این درحالیست که در برخی شهرهای بزرگ کشور بالاترین شاخص های ناامنی وجود دارد اما منعکس نمی شود.
موهبتی با بیان اینکه نباید جلوی انتشار اخبار را گرفت، افزود: نوع گزارش دادن و اطلاع رسانی وقایع منفی بسیار مهم است در واقع نباید اخباری را که منجر به ایجاد یاس و ناامیدی می شود به اقشار جامعه منتقل کرد.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این زمینه خبرگزاری جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان در تعامل با دیگر رسانه ها فضای رسانه ای استان را به سمت ترویج احساس خوشایند و ایجاد امید هدایت کند.
دکتر سیدضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای بررسی اوضاع و گفت وگو با مسئولان سیستان و بلوچستان در زمینه راههای تقویت اطلاع رسانی از این منطقه، عصر سه شنبه چهارم دی در راس یک هیات راهی زاهدان مرکز این استان جنوب شرقی کشور شد.
هاشمی پس از آن روز پنجشنبه برای بازدید از بندر چابهار و رایزنی و تبادل نظر با مسئولان آن، به این منطقه مهم جنوب شرقی کشور خواهد رفت.
چابهار یکی از مهمترین بنادر ایران است که طرحهای توسعه و تبدیل آن به عنوان یکی از مهمترین مراکز ترانزیت بین المللی کشور و قطب مبادلات میان هند و افغانستان هم اکنون در دست اجرا است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.