حسین ربانی غریبی روز سه شنبه در حاشیه مرحله منطقه ‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه چهار کشوری در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دغدغه های اصلی حوزه تولید، کتاب است.
وی اظهار داشت: اصلی ترین محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب، کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ ارتباط بین کودک و نوجوان است که در این عرصه رونمایی تولیدات جدید کانون آغاز شده است.
وی گفت: افرادی که قصه گویی بهتری را انجام می دهند کتابخوان های خوبی هستند.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه قصه گویی به عنوان یک رسانه مهم بین نسلی است افزود: قصه گویی ارتباط بین نسل های گذشته و آینده را برقرار می کند.
ربانی غریبی، به چگونگی لحن، بیان و محتوای قصه تاکید کرد و گفت: زبان قصه گویی زبان بین المللی است و از زبان های مختلف قصه های بومی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره قصه گویی می توان انتقال پیام را انجام داد یادآور شد: این جشنواره بیش از 20 دوره در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده که این مهم سبب انتقال فرهنگ ما به خارج از مرزها و در عین حال یک ارتباط بین فرهنگی را ایجاد می کند.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از ویژگی ها شناختی کودکان و نوجوانان را تخیل دانست و افزود: والدین و مربیان می توانند با بیان قصه های خوب و ماندگار تخیل کودکان را فعال کنند.
وی با اشاره به فعالیت های کانون در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در حوزه سینما 2 فیلم سینمایی از سوی کانون تولید شده که تا پایان سال یکی از فیلم ها اکران می شود.
ربانی غریبی با اشاره به تولیدات اسباب بازی گفت: در این حوزه جشنواره ملی چهارم را پشت سر گذاشته ایم و علاوه بر فروش؛ فرصت ها و چالش های اسباب بازی در یکسال و آینده بررسی شد.
مرحله منطقه ‌ای بیست ‌و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی (منطقه چهار) با حضور برگزیدگان استان ‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای 6 و هفتم آذر 1397 در کرمان برگزار می ‌شود.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.