اسماعیل جانعلی پور روز شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی و سیره زندگانی این بزرگان و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین رده های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان است.
وی ادامه داد : کودکان شرکت کننده در این جشنواره 10 هزار فیلم و تصویر در بخش نقاشی و پویش به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی خاطر نشان کرد : آستان قدس رضوی نقاشی همه کودکان جشنواره کتابخوانی رضوی را به عنوان اسناد رخدادی بزرگ نگهداری می کند.
جانعلی پور، عشق به اهل بیت، علاقه به آموختن و فراگیری و توجه به فرهنگ مطالعه را از دلایل استقبال شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی برشمرد.
وی اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی از میان 700 عنوان کتاب ، سه عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) را به عنوان منبع این جشنواره معرفی کرد.
به گفته وی، این جشنواره در سه رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال و همچنین خانوادگی برگزار شد که 600 هزار بزرگسال، 150 هزار کودک، 70 هزار نوجوان و 15 هزار نفر به شکل خانوادگی شرکت کردند.
وی یادآور شد : در این جشنواره بررسی آثار 800 تن از شرکت کنندگان به مدت یک ماه به وسیله 20 داور انجام شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز کرد، در سه دوره برگزاری این جشنواره به ترتیب 238، 640 و 858 هزار نفر شرکت کردند.
آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در 31 مرکز استان با تجلیل از بیش از 2 هزار تن از بهترین ها در حال برگزاریست و در سمنان در این آیین از 69 برگزیده با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار و احمد همتی نماینده مردم سمنان ، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، نویسندگان و اصحاب قلم تجلیل شد.
حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی امسال با 37 هزار و 978 نفر در استان سمنان 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.