به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز چهارشنبه در نشست خبری شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بهزیستی یک سازمان اجتماعی است افزود: آموزش های قبل از ازدواج زوجین برای ثبت ازدواج الزامی می شود.
وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از طلاق های کنونی در ازدواج های غیرکارشناسی، احساسی و بدون دخالت مشاوران است گفت: تفاهم نامه بین بهزیستی و دادگستری در راستای کاهش طلاق اجرایی می شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه حل معضلات و آسیب های اجتماعی از عهده یک دستگاه بر نمی آید بلکه همه افراد جامعه باید در راستای سلامت اجتماعی همکاری را با دولت داشته باشند گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های پیشگیرانه طراحی شده است.
صادق زاده با بیان اینکه استان کرمان در بسیاری از مسائل پیش گام بوده است خاطرنشان کرد: ایده طرح الزام به انجام غربالگری و مشاوره ژنتیک از سوی بهزیستی استان ارائه و در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام گرفته هیچ یک از افراد تحصیل کرده جامعه انگیزه نسبت ارتقا دانش اجتماعی ندارد گفت: بسیاری از جوامع با وجود شرایط نامناسب اقتصادی به مسائل اجتماعی آگاهی دارند.
وی با تاکید براینکه مسئولان و همه جامعه باید خود را در برابر آسیب های اجتماعی مسئول بدانند خاطرنشان کرد: 87 درصد کودکانی که در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می شوند بدپرست و مابقی بی سرپرست هستند که آمار نگران کننده ای است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.