قادر امیری توسلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ازدواج صورت گرفته در سال گذشته، ٣٦٤ مورد آن روستایی و ٢٧٧ فقره نیز ازدواج شهری به ثبت رسیده است.
وی افزود: از ٧٢ مورد طلاق صورت گرفته دراین حاجی آباد ٣٨ مورد آن شهری و ٣٤ مورد روستایی بوده است.
به گفته مدیر اداره بهزیستی حاجی آباد، جمعت این شهرستان ٤ درصد جمعیت کل استان است که نسبت جمعیت 103.5 آن به ازای هر ١٠٠ نفر زن ١٠٣ نفر مرد وجود دارد.
امیری توسلی گفت: طبق اعلام ثبت احوال هرمزگان درسال گذشته در شهرستان حاجی آباد کمترین آمار ازدواج در حاجی آباد به ثبت رسیده است.
وی عنوان کرد: طبق بررسی های سازمان بهزیستی کشور آسیب های اجتماعی نشان دهنده آمار خوبی در این حوزه نیست و باید نگاهمان را تغییر داده و به برنامه ریزی پایدار روی بیاوریم.

**ثبت 10 هزار و 717 ازدواج در سال 96 درهرمزگان
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان دی ماه سال 96 در یک نشست خبری آمار ثبت شده ازدواج در این سال را ۱۰ هزار و ۷۱۷ ازدواج با نرخ ۸ در هزار در این استان اعلام کرد.
به گفته فرزاد افشاری نژاد، ۶۶.۷ درصد طلاق های ثبت شده طول عمر زندگی آنها کمتر از ۱۰ سال بوده و ۴۱.۲ درصد طلاق های ثبت شده دوام ازدواج کمتر از ۵ سال بوده است.
وی همچنین عنوان کرده است: ۴.۹ درصد طلاق های ثبت شده کمتر از یک سال دوام زندگی داشته اند و میانگین سن مردان به هنگام طلاق ۳۴ سال و ۷ ماه بوده و زنان ۳۰ سال بوده است.
به گفته افشاری نژاد، بیشترین آمار ازدواج مربوط به شهرستان های خمیر، پارسیان، جاسک و میناب، بوده و کمترین آمار ازدواج در شهرستان های بندرلنگه، بشاگرد، رودان و حاجی آباد به ثبت رسیده است.
طبق گفته مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، آمار طلاق در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش داشته است که بیشترین این آمار مربوط به شهرستان های خمیر، بندرعباس و بستک و کمترین آمار طلاق در رودان، بندرلنگه و پارسیان ثبت شده است.
به گفته حسن موسوی چلک، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، تعداد ازدواج های ثبت شده سال ۱۳۹۶ در کشور نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد کاهش یافته و همچنین تعداد طلاق‌ های ثبت شده در سال96 ، ۱۷۴ هزار مورد بوده که نسبت به سال قبل از آن ۶.۶ درصد رشد داشته است.
9887 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.