به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز پنجشنبه در نخستین نشست هم اندیشی که با هدف آشنایی بیشتر و هدفمند مبلغین از آسیب های اجتماعی و همفکری در تبلیغ مسائل مربوط به خانواده، در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد اظهار کرد: با مداخله و تعامل روحانیت می توانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
امام جمعه بافق با تقدیر از برگزاری چنین نشست های مفیدی، شفافیت در آموزش های قبل و بعد از ازدواج و قاطعیت دادگستری را در رابطه با ناهنجاری های اجتماعی را خواستار شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق هم در این نشست به ایام تبلیغی به ویژه ایام سوگواری شهادت حضرت زهراء(س) اشاره کرد و گفت: این 20 روز فرصت مغتنمی در جهت تبلیغ سیره و منش زندگی حضرت محمد و اهل بیت (ع)است.
وی افزود: همچنین ایام الله دهه فجر،تبلور انقلاب فاطمی است و روحانیت با رسالت تبلیغی خود باید نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند تا جامعه ای پاک و پویا داشته باشیم.
علی روحانی با اشاره به افزایش آمار طلاق و بحران های آسیب زای ناشی از آسیب های اجتماعی،خواستار همکاری و مداخله هدفمند و همفکری مردم با روحانیت شد.
محسن خوشگذران رئیس بهزیستی بافق هم با توجه به موارد ارائه شده گفت:در بحث آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران به همکاری و تعامل بیشتر روحانیت و متولیان امور فرهنگی با مرکز اورژانس اجتماعی نیازمندیم و با مداخله و خرد جمعی و هم افزایی روحانیت، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
در این جلسه با توجه به نظرات حاضرین، نبود آموزش کافی پیش از ازدواج،اقذام سریع موکلین در طلاق توافقی،اجرای سریع مهریه و نبود آموزش مهارت های زندگی در برنامه های درسی آموزش و پرورش،از دلایل ایجاد آسیب ها در جامعه عنوان شد.
در ایام فاطمیه بیش از 20 روحانی در مساجد شهری و روستایی بافق در مورد سجایای اخلاقی و سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.