مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه طلاق در استان اردبیل با هدف کنترل این آُسیب اجتماعی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: براساس یک طرح کشوری این سامانه قرار است در 11 استان پرشیوع طلاق در کشور راه‌اندازی شود که یکی از این استان‌ها نیز اردبیل تعیین شده است.
وی با بیان اهداف راه‌اندازی این سامانه جامع خاطرنشان کرد: ما در قالب این سامانه می‌توانیم نسبت به شناسایی و هدایت متقاضیان طلاق برای بهره‌گیری از خدمات مراکز تخصصی اقدام کرده و زمینه پیشگیری از این آسیب را به صورت جدی فراهم کنیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ما باید قبل از هرگونه اقدام قضایی و انتخاب وکیل از سوی زوجین نسبت به علت‌یابی و سازش زوجین در تحکیم و تداوم زندگی اقدام کنیم تا در یک ساختار مناسب بتوانیم حامی خانواده‌ها و نظام اجتماعی باشیم.
ستاری به راه‌اندازی 11 مرکز کنترل کاهش طلاق در استان اشاره کرد و افزود: در این مرکز راه‌های پیشگیری، کنترل و به حداقل رساندن آسیب‌ها در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: با راه‌اندازی این مراکزی در 9 ماهه امسال موفق شدیم از روند افزایشی طلاق جلوگیری کرده و کاهش 7 درصدی را در این حوزه شاهد باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: از 3 هزار 79 مورد متقاضیان طلاق با اقدامات آگاهی‌بخشی و مشاوره‌ای در سالجاری 25 درصد منجر به سازش زوجین و ادامه زندگی مشترک آنها شده است.
ستاری ادامه داد: عمده علت طلاق در استان اردبیل اعتیاد، مسئولیت‌ناپذیری زوجین، خیانت، دخالت اطرافیان و برخی از مشکلات روحی و روانی زوجین بوده که عمدتا در پنج سال اول زندگی این طلاق‌ها اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان مصمم هستند تا با بهره‌گیری از روش‌های آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و همچنین آشنایی زوجین قبل از ازدواج به رود کاهشی طلاق در استان کمک کنند، گفت: با توجه به حساسیت شورای فرهنگ عمومی سعی جدی داریم تا بسترها و زمینه‌های کاهش طلاق در استان اتفاق بیفتد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.