به گزارش ایرنا، این پروژه ها شامل مجموعه اقامتی تفریحی گل سنگ بارز، خانه بهداشت روستای بنستان به نمایندگی از 12 خانه بهداشت دیگر ، پرورش شتر مرغ در ساردوئیه، بهره برداری از روکش آسفالت محور جیرفت - ساردوئیه، سنگفرش روستای کرا و مجموعه بوم گردی گلما دلفارد می باشند.
سرپرست معاون استانداری کرمان روز سه شنبه در آئین افتتاح مجموعه اقامتی تفریحی گل سنگ بارز ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: این مجموعه با اعتبار یک میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
حمید ملانوری افزود: یکی از مزیت های بزرگ استان کرمان صنعت گردشکری است که نیاز به توجه بیشتری دارد.
وی ادامه داد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی که در روستاها چنین اقداماتی انجام می دهند می توان به عنوان بزرگترین خیران نام برد.
* 12 خانه بهداشت در جیرفت به بهره برداری رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای بنستان گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت 159 خانه بهداشت در جنوب کرمان احداث شده است.
اصغر مکارم افزود: خانه بهداشت روستای بنستان به نمایندگی از 12 خانه بهداشت در دیگر مناطق شهرستان جیرفت با اعتبار یک میلیارد و 400میلیون تومان افتتاح شد.
وی تصریح کرد: 12 خانه بهداشت در روستاهای بنستان ، بادام، ساویدان، گاوکان گوران، میانده، باقرآباد، زاروکی، احمدآباداسفندیاری، دشت آزادگان ، بهجرد، باغ نظری (باغ برج)٬ سنگدان در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.
*یک طرح پرورش شترمرغ در بخش ساردوئیه افتتاح شد
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: بهترین منطقه در استان کرمان برای پرورش شتر مرغ منطقه جنوب کرمان است.
علی سالاری افزود: مزرعه پرورش شتر مرغ «عظیمی افشار» بدون دریافت تسهیلات و کمک دولتی فعال ترین واحد پرورش شتر مرغ در استان کرمان است.
وی تصریح کرد: این مجموعه با ظرفیت 200 قطعه شتر مرغ با اعتبار 14 میلیون ریال و اشتغالزایی پنج نفر به بهره‌برداری رسید.
مدیر اداره جهاد کشاورزی جیرفت گفت: در حال حاضر وضعیت موجود 370 قطعه شترمرغ که 100 قطعه مولد و 200 قطعه جوجه سه هفتگی تا 4 ماهگی و 70 قطعه هم آماده کشتار است که کشتار شترمرغ ها در کشتار گاه دام شهرستان انجام می شود.
* روکش آسفالت محور جیرفت به بافت به بهره برداری رسید
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت گفت: روکش آسفالت در محدوده روستای دلفارد به طول پنج کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
اکبر سلیمانی افزود: علاوه بر این عملیات روکش آسفالت 10 کلیومتر دیگر این محور در حال اجرا می باشد.
*بهره برداری از سنگفرش روستای کرا از توابع دلفارد
مدیر بنیاد مسکن شهرستان جیرفت گفت: عملیات اجرای طرح هادی در روستای دلفارد پیشرفت خوبی داشته و مورد رضایت مردم قرار گرفته است.
امیر امیرشکاری افزود: یکهزار و 100 متر مربع از پروژه سنگفرش روستای کرا دلفارد با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری اجرا و به بهره برداری رسید و یکهزار و 100 متر مربع دیگر نیز در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: حجم مجموع پروژه 2 هزار و 200 متر مربع است.
* مجموعه بوم گردی گُلما دلفارد افتتاح شد
سرمایه گذار مجموعه بوم گردی گلما دلفارد نیز گفت: این مجموعه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از اعتبارات شخصی بدون دریافت تسهیلات و همکاری اداره میراث فرهنگی و دیگر ادارت شهرستان جیرفت به بهره‌برداری رسید.
عبدالرضا پورباقری افزود: این مجموعه دارای ظرفیت 150 نفر گردشگر و مهمان، با زیربنای 2 هزار مترمربع شامل 6 سوئیت vip یک خوابه و دوخوابه ، 2 کلبه چوبی، چهار کپر بومی، چادر عشایر، آتلیه فیلم و عکس، سالن رستوران ، کافی شاپ و بوفه است.
همچنین امروز مخزن پنج هزار مترمکعبی بتنی عنبرآباد نیز با 25 میلیون ریال اعتبار، 200 واحد مسکونی بازسازی شده در سال جاری و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی توکل آباد با 12 میلیارد ریال اعتبار توسط سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، امام جمعه و فرماندار شهرستان عنبرآباد افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی مرکز اختلالات یادگیری این شهرستان با 450 مترمربع زیربنا بر زمین زده شد.
7429/7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.