محمدابراهیم شکیبا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین مرحله از سمپاشی در مناطق زلزله زده یک هفته بعد از وقوع این حادثه انجام شد و دومین مرحله آن نیز سه روز پیش به پایان رسید.
به گفته او، در این 2 مرحله اطراف چادرها و کانکس های برپا شده و اماکن عمومی مانند سرویس های بهداشتی، حمام ها و بوستان های شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی و روستاها سم پاشی شد.
به گفته او، سمپاشی در مناطق شهری و روستایی همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به گرم شدن تدریجی دمای هوا در مناطق زلزله زده گفت: سمپاشی در این مناطق به منظور پیشگیری از بروز بیماری های مختلف انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت کرمانشاه در ادامه گفت: پس از پایان مرحله دوم و براساس مصوبه کارگروه سلامت استان مقرر شده، شهرداری ها مراحل بعدی سمپاشی را انجام دهند.
به گفته شکیبا، شهرداری ها از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی مراحل بعدی سمپاشی را با نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهند داد.
او از 'جونده کشی' به عنوان یکی دیگر از طرح های بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نام برد و گفت: یکی از نگرانی های بهداشتی در این مناطق بروز بیماری سالک است که از چند روز پیش جونده کشی در این مناطق شروع شده است.
وی موش و دیگر جوندگان را از ناقلان بیماری سالک نام برد و افزود: قراردادهایی با شرکت هایی که در زمینه جونده کشی فعال هستند، منعقد شده است.
وی اظهار کرد: این طرح در شهر سرپل ذهاب انجام می شود و اجرای آن در مناطق روستایی باید توسط جهاد کشاورزی انجام شود که این سازمان تاکنون ورود نکرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.