به گزارش ایرنا، دکتر محمود رضا مرادی روز پنجشنبه در جلسه مجمع شورای عالی مراکز تحقیقاتی این دانشگاه با بیان اینکه پژوهش و چاپ مقاله در این دانشگاه جایگاه بالایی دارد، افزود: در هر پژوهش باید مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در هر منطقه بررسی شده و با استفاده از راهکارهای علمی در جهت حل آن ها تدبیری اندیشیده شود.
وی در ادامه گفت: موفقیت های کسب شده در حوزه پژوهش را به جامعه دانشگاهیان علوم پزشکی تبریک می گویم؛ این دستاورد و موفقیت ها را مرهون همت، عزم و کوشش پژوهشگران، اعضا هیات علمی و برنامه ریزی و توجه مدیران این حوزه هستیم.
وی ادامه داد: در عموم سنجش ها، جلسات و ارزیابی های کشوری حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مایه افتخار بوده و همیشه با غرور از این حوزه ها یاد کرده و می کنیم.
مرادی یادآور شد: حجم بالای فعالیت های دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان مردم استان گاهی ممکن است سبب شود آنطور که شایسته است امکان توجه به دیگر حوزه های دانشگاهی میسر نشود؛ اما تخصیص چهار درصد از درآمد دانشگاه به بخش آموزش و پژوهش از توجه به این حوزه ها در دانشگاه خبر می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: چالش ها و مسائلی همچون وقوع زلزله در استان که منجر به صرف هزینه فراوانی در این حوزه گشت ناگزیر بر دیگر بخش های دانشگاه تاثیرگذار بود و تمام تلاش ما تامین بودجه لازم این بخش ها از منابع دیگر بود.
وی حضور فعال اعضای هیات علمی بالینی در کنار علوم پایه و ارتباط و فعالیت هم گام هر2 بخش را در توسعه روز افزون مقوله آموزش و پژوهش به سزایی دانست و بیان کرد: تجمیع تجهیزات و امکانات پژوهشی و استفاده بهینه از این زیرساخت ها از دیگر عوامل موثر در پیشرفت دو چندان حوزه تحقیقات و فناوری در دانشگاه است که باید مد نظر قرار بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا همچنان با عزم راسخ و کوشش ستودنی پژوهشگران، اعضا هیات علمی و مدیران، شاهد توفیق روز افزون حوزه آموزش و پژوهش و ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باشیم و با همدلی ، هم صدایی و درکنار هم بودن بر تمام چالش های موجود در مسیر فایق آییم.
اکنون چهار هزار و 119 دانشجو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شامل 2 هزار و 557 دانشجوی دختر و هزار و 562 دانشجوی پسر در هفت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشکده پرستاری سنقر در آن مشغول به تحصیل هستند.
اکنون بیش از 100 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون در قالب 14 شبکه بهداشت و درمان و 13 بیمارستان مربوط به دانشگاه در این استان 2 میلیون نفری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.