امام در دیدار با هیاتی از مقامات سوریه با اشاره به اجتماع مسلمانان فرمودند: اگر هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد.

به گزارش خبرنگار جماران، ‌‌امام خمینی (س) در بیست و چهارم مرداد ماه سال 58 مطابق با بیست و یکم ماه مبارک رمضان سال 99 در جمع هیاتی از مقامات سوریه از جمله عبدالحلیم خدام (معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه) به منشأ ضعف در میان مسلمین اشاره کرده و فرمودند:

 

"برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملت های‌‎ ‎‌اسلام می دانند که این درد چیست، می دانند که دست های اجانب در بین است که اینها را‌‎ ‎‌متفرق از هم بکند، می بینند که با این تفرقه ها ضعف و نابودی نصیب آنها می شود،‌‎ ‎‌می بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده ـ که اگر مسلمین‌‎ ‎‌مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد ـ مع ذلک‌‎ ‎‌در مقابل او زبون هستند. معما این است که با اینکه اینها را می دانند ، چرا با علاج قطعی،‌‎ ‎‌که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی آورند؟ چرا توطئه هایی که استعمارگرها برای‌‎ ‎‌تضعیف آنها به کار می برند، آنها توطئه ها را خنثی نمی کنند؟ آیا این معما چه وقت باید‌ حل شود؟ و پیش کی باید حل بشود؟ این توطئه ها را کی باید خنثی کند غیر از دولت های‌‎ ‎‌اسلام و ملت های مسلمین؟ این معمایی است که شما اگر جوابی دارید و حل کردید این‌‎ ‎‌معما را به ما هم تذکر بدهید." ‌

صحیفه امام؛ ج 9، ص 274-275

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.