هوشنگ بازوند روز پنجشنبه بعد از جلسه مدیریت بحران که در استانداری برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود: از این اعتبار 15 میلیارد تومان متعلق به شهرداری ها در مناطق زلزله زده بابت صدور پروانه ساخت است.
او توضیح داد که هزینه کلیه پروانه های ساخت در مناطق زلزله زده تا متراژ صد متر بر عهده دولت است و مازاد آن را خود مردم باید پرداخت کنند.
بازوند ادامه داد: حدود 520 میلیارد تومان نیز بین دستگاه های اجرایی توزیع شد؛ این دستگاه ها 10 روز فرصت دارند تا پروژه های خودشان را نهایی کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز یک ماه فرصت دارد تا مبادله موافقت نامه را انجام دهد.
استاندار کرمانشاه همچنین به مصوبه هیات دولت اشاره کرد که طبق آن مبلغ پنج میلیون تومان برای کمک بلاعوض به هر یک از خانواده های جانباختگان در نظر گرفته شده است، گفت: با احتساب حدود 620 نفر، این ‌مبلغ حدود سه‌ میلیارد و 100 میلیون تومان است.
بازوند افزود: قبلا هم هلال احمر از محل منابع خود پنج میلیون تومان به هر یک از این خانواده های سوگوار، کمک بلاعوض کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سلبریتی ها کمک های مردمی را در مناطق زلزله زده هزینه کرده اند یا نه؟، گفت: اینها سه نفر بودند که یک نفر از آنها پنج میلیارد و 200 میلیون دارد از روز اول کارش را با بنیاد مسکن برای ساخت 80 واحد مسکونی شروع کرده است.
استاندار کرمانشاه افزد: نفر دیگر سه میلیارد و 200 میلیون تومان دارد که برنامه ای را تحت عنوان اجرای فاضلاب روستایی و استفاده از سلول های خورشیدی برای تامین برق روستا ارائه کرده است.
به گفته وی، چند روستا نیز به علی دایی پیشنهاد شده است که ساخت و ساز را در آنجا شروع کند.

** برنامه دستگاه ها برای مهار آتش سوزی
وی همچنین به موضوع جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی منابع طبیعی در سال 97 اشاره کرد که در جلسه مدیریت بحران امروز مطرح شده بود.
بازوند گفت: سه دستگاه منابع طبیعی؛ محیط زیست و جهاد کشاورزی برنامه های مهار آتش سوزی را ارائه دادند که مطابق این برنامه های نیاز به اعتباراتی دارند و قرار شد تامین اعتبار شود.
وی افزود: برابر این برنامه ها قرار شد منابع طبیعی 10 و محیط زیست 50 درصد کاهش خسارت نسبت به سال 96 داشته باشند؛ جهاد کشاورزی نیز در حد همان سال 96 برنامه های خودش را تعیین کرده بود.
آن گونه که استاندار کرمانشاه گفت: سالیانه بالغ بر هزار و 200 هکتار از مراتع ، جنگل ها و زمین های کشاورزی استان کرمانشاه در معرض خطر آتش سوزی قرار می گیرند که با این برنامه قرار شد نسبت به سال 96 کاهشی را داشته باشیم.
بازوند بر استفاده از از ظرفیت های سمن ها ، بسیج ، نیروهای نظامی ، دهیاری ها ، مدارس ، عشایر و نیروهای بومی در مهار آتش سوزی تاکید کرد و گفـت: قرار شد در شهرستان ها در قالب تفاهم نامه ای از ظرفیت این گروه ها استفاده شود.
وی افزود: هلال احمر نیز بالگرد را در اختیار دستگاه های اجرایی برای اطفا حریق قرار خواهد داد.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.