محمدرضا امیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا بنا شد که به هر خانوار 23 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه خرید وسایل منزل پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این کمک هزینه به خانوارهایی که منازل آنها تخریبی نوع یک و 2 است، پرداخت شده، گفت: تاکنون بیش از 30 هزار خانوار زلزله زده این کمک هزینه را دریافت کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه یادآور شد: تمام خانوارهایی که در بررسی های اولیه تخریب منازلشان نوع یک و 2 عنوان شده است این کمک هزینه را دریافت کرده اند.
امیریان ادامه داد: خانوارهایی نیز که بنیاد مسکن پس از تجدیدنظر منازل آنها را تخریبی نوع یک و نوع 2 اعلام کرده است، می توانند تا پایان هفته به منظور دریافت این کمک هزینه ثبت نام کنند.
استاندار کرمانشاه چندی پیش اعلام کرده بود که از مجموع 640 میلیارد ریال کمک های مردمی، مبلغ سه میلیون ریال دیگر به صورت بلاعوض از طریق هلال احمر به حساب هر خانوار زلزله زده واریز شده است.
هوشنگ بازوند گفت: با همه تبلیغاتی که در زمینه پرداخت نشدن کمک ها به مردم زلزله زده به مجموعه های دولتی صورت گرفت، مردم اعتماد خوبی به هلال احمر داشتند و مبلغ زیادی به زلزله زدگان کمک کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده خانوارهای آسیب دیده، تعداد خانوارهای باقی مانده احتمالی نیز در روزهای آینده با کمک هلال احمر، بنیاد مسکن و فرمانداری ها جمع بندی شده و لیست این افراد به هلال احمر ارائه می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.