به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پرورش دهندگان اسب اصیل کرد کشور و شمار زیادی از مردم کنگاور برگزار شد.
رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بیش از 60 راس اسب اصیل کرد در جشنواره ملی زیبایی شرکت داده شده اند، گفت: جشنواره اسب اصیل کرد برای دومین بار در روستای فش کنگاور برگزار می شود.
ستار الماسی افزود: در این جشنواره که ویژه اسب نژاد کرد بود 40 راس مادیان (اسب ماده) و 20 راس سیلمی (اسب نر) از سراسر کشور حضور داشتند که نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی دارد.
رییس هیات سوارکاری کرمانشاه اظهار داشت: زیبایی، اصالت، قدرت و مهارت اسب و نیز اجرای حرکات نمایشی و سوارکاری از جمله آیتم های برگزاری این جشنواره بود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه صنعت اسب و ورزش سوارکاری عنوان کرد و گفت: اکنون کرمانشاه جایگاه مناسبی در سوارکاری کشور دارد و اسب های با ارزشی نیز در این استان پرورش داده می شوند.
الماسی با اشاره به سطح بالای پرورش دهندگان اسب در کرمانشاه اظهار داشت: پرورش دهندگان اسب در استان کرمانشاه جز برترین های کشور هستند.
دومین جشنواره کشوری اسب و سوار کرد با مشارکت هیات سوارکاری شهرستان کنگاور، بخشداری، شهرداری، شورای شهر کنگاور و روستای فش برگزار شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.