عضو شورای‌شهر کرج با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات هیات‌رئیسه شورا در صلاحیت اعضا نیست، گفت: تذکر علنی بعضی از اعضا غیرقانونی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرج‌اله ایلیات با اشاره به اختلاف‌نظر صورت گرفته بین اعضای شورا درباره تغییر هیات‌رئیسه اظهار داشت: طبق ماده 92، قانون‌گذار اشاره کرده اگر هیات‌رئیسه تخلف کند، برای نخستین بار تذکر به‌صورت کتبی نه به‌صورت عمومی داده شود اما متاسفانه تعدادی از اعضا این موضوع را رعایت نکردند و در حضور رسانه‌ها مطرح شد که غیر قانونی است.

عضو شورای‌شهر کرج با عنوان اینکه شأن و منزلت شورا در قانون بالاست، یادآور شد: باز هم در قانون آمده که تذکر دوم باید در پرونده درج شود و با توجه به اینکه اعضای شورا، صلاحیت رسیدگی به آن را هم ندارند لذا باید موضوع مربوطه در شورای حل اختلاف، رسیدگی و حل و فصل شود بنابراین شورا به راحتی نمی تواند هیات‌رئیسه را تغییر دهد.

وی با یادآوری اینکه زمان جلسات شورا مختص به مردم است، اذعان داشت: جلسات شورا باید برای رفع مشکلات شهری مردم باشد، نه مشکلات داخلی و اگر نیاز به حل مشکلات اعضا احساس شد باید خارج از جلسات اصلی و بین اعضا مطرح و برگزار شود.

با زیبایی برف، خشن برخورد نکنیم

ایلیات با اشاره به خدمات‌رسانی نیروهای شهرداری زمان بارش برف هفته گذشته اظهار داشت: اعتقاد دارم با برف نباید خشن برخورد کرد و نباید به سرعت درصدد از بین بردن زیبایی برف باشیم.

وی ادامه داد: موافق هستم برای حل مشکلات معابر و کمک به رفع یخبندان سطح، شهرداری باید تمام تلاش خودش را انجام می‌داد اما شهرداری با تمام امکاناتی که داشت، کار کرد.

عضو شورای‌شهر کرج با اشاره به تعطیلی بخش‌خصوصی به‌عنوان راهکار کوتاه‌مدت در حل مشکلات اخیر متذکر شد: وقفه کاری و تعطیلی یک تا دو روز مشکلات زیادی ایجاد نخواهد کرد در صورتی که این تعطیلی در حل بحران شهر کمک خوبی بود.

کمبود تجهیزات دلیل کم‌کاری بود

ایلیات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر جمع‌آوری زباله از سطح شهر کرج  گفت: بسیاری از ماشین‌آلات خدمات‌شهری کرج در بخش برف‌روبی به‌کار گرفته شده بود لذا با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات، بعضی از خدمات به درستی و در زمان خود انجام نشد.

وی با عنوان اینکه کمک به باز کردن معابر عمومی شهر جزو مهمترین اولویت‌های خدمات‌شهری بود، گفت: جز این راهی نبود که راه مردم باز شود لذا در 48 ساعت، بدون وقفه تمام ماشین‌های سنگین شهرداری در اختیار ستاد بحران بود و در برف روبی خدمات داشت.

گرمخانه‌ها در حاشیه شهر زیاد شود

عضو شورای‌شهر در پاسخ به سوال دیگر ایلنا با موضوع نیاز کرج به گرمخانه بیشتر خاطرنشان کرد: سال گذشته گرمخانه فردیس هم در اختیار شهرداری کرج بود و می‌توانست به تعدادی از بی‌خانمانان کرج کمک کند و با توجه به جدا شدن این شهرستان و افزایش تقاضا و نیاز مردم بی‌پناه، در این مورد هم اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به نیاز بیشتر حاشیه‌نشینان ادامه داد: به شهرداری‌های مناطق هم این اجازه داده شده که در صورت تقاضا خدمات خود را ارائه کنند و در حاشیه شهر با توجه به مهاجران بی‌پناه ساماندهی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.