به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر فخری روز دوشنبه در مراسم ‌گرامیداشت روز شورا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نبود برنامه در شوراها سلیقه گرایی را در انتخاب شهردارها و سیستم مدیریت شهری حاکم کرده است.
وی با بیان اینکه سلیقه گرایی اعضای شورای شهر را به خوبی می توانیم در عملکرد شهرداران ببینیم، گفت: شهرداران نمی دانند که تا چه زمانی سکان مدیریت شهری را در دست دارند تا برنامه های بلندمدت طراحی کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها تاکید کرد: برای سیستم مدیریت شهری طراحی برنامه پنج ساله در شوراهای اسلامی شهر ضروری است تا مسیر پیشرفت یک شهر مشخص شود.
فخری، شوراها را جوانی برومند توصیف کرد و اظهار داشت: شوراهای اسلامی در صورت داشتن انسجام و همدلی با سیستم‌ مدیریت شهری می ‌توانند برکات بسیاری داشته باشند.
در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه نیز گفت: پنج هزار و 100 نفر در استان هم اکنون عضو شوراهای اسلامی شهر روستاها هستند که صد نفر از آنان را زنان تشکیل می دهند.
امیر خسروانی با بیان اینکه از این آمار سه هزار و 11 نفر به تازگی‌ وارد شوراهای روستاها شده اند، یادآور شد: سال گذشته یک‌ دوره آموزشی آشنایی با مقررات برای اعضای شوراها برگزار شد.
وی تاکید کرد: ورود شوراها به بحث اجرا برای سیستم مدیریتی یک آفت بزرگ محسوب می شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه در دولت یازدهم اعتبار خوبی برای کمک به روستاها در نظر گرفته شد، گفت: سال گذشته 56 میلیارد تومان بودجه در اختیار دهیاری های استان قرار گرفت.
خسروانی، اختصاص یک ‌میلیارد و 500 میلیون دلار از سوی دولت برای کمک به ایجاد اشتغال در روستاها را نیز گام موثری برای توسعه و پیشرفت در روستاها دانست.
استان کرمانشاه با یک میلیون و 952 هزار و 434 نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.