به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در همایش شوراهای استان زنجان افزود: لازمه مردم سالاری، حکومت مردم بر خودشان است، کسانی که در ایران صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.
وی اظهار کرد: به هر دلیل، قانون مربوط به شوراهای آنگونه که در قانون اساسی مطرح بود، دیر اجرا شود و به نظر می رسد یکی از مسائل اساسی که طی پنج دوره گذشته آنچنان که انتظار می رفت، درست عمل نشده، همین مساله است.
خاتمی، گام نخست برای حل مشکلات را شناسایی آنها برشمرد و اظهار کرد: بنا نیست در کوتاه مدت معجزه ای رخ دهد، همین که افراد دلسوز و پای کاری وارد شوند و برنامه ها را درست اجرا کنند، مشکلات هم حل می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دانش، تجربه گذشتگان در اختیار است و اعضای جوان شوراها هم انرژی کافی دارند، اصلاح قوانین هم یکی از اختیارهای شورا به شمار می رود، از همین رو طی چهار سال فرصت در دست، باید اقدامات لازم برای اصلاح نواقص و کاستی های موجود انجام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ساختمان ها و بناهای موجود در شهرها، میراث ملی مردم است، باید برای حفاظت و مراقبت از آن دست به کار شود.
خاتمی ادامه داد: معتقدم افراید کا برای شورای اسلامی شهر و روستا نامزد می شوند، پیش از هر کاری باید تمام آئین نامه های مربوط به این بخش را به دقت مطالعه کنند و حدود اختیارات خود را بدانند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رانت اطلاعاتی را پاشنه آشیل اعضای شوراهای اسلامی خواند و تاکید کرد: با رودربایستی نمی توان کشور را اداره کرد.
وی به مشکلات موجود در جریان باغ شهرها، اضافه بناها، حذف پارکنیگ و تخلف در ساخت و سازها در سطح شهر اشاره و اضافه کرد: در صورتی که از ابتدا رو دربایستی وجود نداشت، طبق قانون با همه برخورد می شد و هزینه تخلف بالا می رفت، چنین مشکلاتی هم ایجاد نمی شد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: 20 سال است که شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور شکل گرفته است، اما کاری که باید انجام می شد، اجرا نشده است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.