به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش های مرکزی و جوادآباد ورامین گفت : مقاوم سازی ، مسئله ای است که مردم باید به آن رغبت نشان دهند ، نباید دست روی دست گذاشت تا اتفاقی افتاده بعد به فکر چاره باشیم.
وی بیان کرد: دولت و مجلس ، تکلیف تمامی مناطق را در مقاوم سازی مناطق روستایی تعیین کرده تا سالانه 10 درصد از منازل روستایی مقاوم شوند و برای این کار تسهیلات 4 درصدی در اختیار متقاضیان قرار داده است.
وی تصرح کرد: در زلزله کرمانشاه ، منازلی که زیر نظر بنیاد مسکن ساخته شد آسیبی ندید و تلفاتی رخ نداد در صورتی که منازل قدیمی بیشترین خسارت و تلفات را به همراه داشت.
مقیمی از مسئولان خواست تا در روستاها برای مردم جلسه بگذارند ،با ریش سفیدان صحبت کنند تا مردم با رغبت بیشتری نسبت به مقاوم سازی منازل خود اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : چندین اصل از قانون اساس در ارتباط با شوراها است و جایگاهی که این قانون برای شوراهای اسلامی روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان و شورای عالی استان ها قائل شده است، در حد یک مجلس محلی در سطح روستا و شهر و یک مجلس ملی در سطح شورای استان ها است.
استاندار تهران گفت : در ماده یکصدم قانون اساسی این مضمون آمده است که برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، رفاهی و غیره مردم نمایندگانی را انتخاب می کنند که بتوانند بر انجام کارها نظارت کرده و منابع مردمی را برای سرعت بخشیدن به توسعه کشور بسیج کنند.
مقیمی افزود : بر اساس اصول قانون اساسی، شورای عالی استان ها می تواند مستقیم و یا از طریق دولت به مجلس طرح ارائه دهد و مجلس موظف است این طرح ها را بررسی و تصویب کند.
مقیمی افزود: تنها قسمتی از کار شوراها انتخاب شهردار در شهر و انتخاب دهیار در روستا است و تمامی اختیارات و وظایف شوراها محدود به این مسائل نیست.
وی گفت: 120 هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کل کشور مشغول به فعالیت هستند که از میان آنها شورای بخش، شورای شهرستان، شورای استان و شورای عالی استان ها انتخاب می شود.
استاندار تهران افزود: این 120 هزار نفر نخبه ای که به اسم شورا و توسط مردم انتخاب می شوند، 40 لشکر 3 هزارنفری را تشکیل می دهند که یک نیروی بسیار توانمند، بزرگ و جدی در کشور برای پیشرد کارها و امورات کشوری هستند.
مقیمی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی در حوزه اشتغال نیز باید ورود پیدا کرده و به عنوان کسانی که مردم به آن ها اعتماد کرده اند ، مشکلات اشتغال را لااقل در حوزه خود برطرف کنند.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.