به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در همایش شوراهای استان سمنان در سالن هلال احمر این استان ادامه داد: طبق اصل 100 قانون اساسی برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد که‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند و اعضای شوراها باید به این اصل توجه ویژه داشته باشند.
وی تاکید کرد: وظیفه شوراها تنها انتخاب شهردار و دهیار نیست و آن ها در سرعت بخشیدن به توسعه کشور، برای رفع تبعیض های موجود و حل مشکلات اجتماعی می توانند بسیار موثر باشند.
وی اضافه کرد: اعضای شوراها باید مسوولیت پذیر، خادم، عدالت محور ، ساده زیست باشند و پاک دستی و نشاط را در جامعه ترویج دهند و به فکر عمران و آبادانی شهر و روستاها باشند، زیرا پیشرفت شهرها و روستاها پیشرفت کشور را به دنبال دارد.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به هدف سند چشم انداز 20 ساله ایران مبنی بر رشد هشت درصدی اقتصادی ، گفت: دولت تدبیر و امید با کمک شوراهای اسلامی شهری و روستایی توانست رشد هشت درصدی اقتصادی را محقق کند.
مقیمی تاکید کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله کشور که در سال 84 به تایید رهبری رسیده است و برای اجرا ابلاغ شده بود، باید برای تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی منطقه، رشد هشت درصدی اقتصادی داشته باشیم که این مهم در دولت تدبیر و امید و با کمک شوراها به دست آمد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های زیادی در این چهار سال انجام داده است و اغلب شاخص های به سمت مثبت شدن هستند و بسیاری از جهت های شاخص ها اصلاح شده است و این اقدام ها با کمک شوراهای اسلامی شهری و روستایی انجام شده است و اگر شوراها کمک نمی کردند، دولت به این موفقیت ها مانند طرح تحول نظام سلامت و بیمه شدن بسیاری از افراد، کاهش هزینه درمان و افزایش مستمری مستمندان دست نمی یافت.
معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: در دولت گذشته رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود که این به آن معنی بود که 14.8 درصد از مقدار تعیین شده عقب بوده ایم و دولت تدبیر و امید با تمام مشکلات پیش رو توانست رشد هشت درصدی را ایجاد کند.
وی افزود: افرادی که نتوانستند رشد هشت درصدی را رقم بزنند باید پاسخگو باشند و افرادی که رشد اقتصادی کشور را منفی کردند باید بیشتر پاسخگو باشند و باید همه شوراها، دهیاری ها و دیگر دستگاه ها خود را برای اجرای سند چشم انداز ملزم کنند.
مقیمی تصریح کرد: به طور مثال در دولت گذشته دلار 800 تومانی به سه هزار و 600 تومان رسید، اما در دولت تدبیر و امید و در 4 سال گذشته تنها 100 تومان قیمت دلار افزایش یافت و سه هزار و 700 تومان شد و همه به خوبی می دانند که دلار در معاملات خارجی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به شعار سال ، ادامه داد: تولید و اشتغال با توجه و توسعه صنایع دستی، محصولات کشاورزی و افزایش گردشگری و سرمایه گذاری در بوم گردی رقم می خورد.
در این همایش محمدرضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی استانداری، فرمانداران، اعضا و دست اندرکاران شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان سمنان حضور داشتند.
در حاشیه این همایش با استفاده از دستگاه ویژه انتخابات الکترونیک، انتخاباتی با موضوع پیشکسوتان استان سمنان به صورت آزمایشی و تمرینی برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات برگزار شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.