به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: کلید پیشرفت و توسعه هر کشوری در رشد دانش و توسعه آگاهی است و اگر بتوانیم این 2 را به شکل مناسب به کار بگیریم شاهد رشد روز افزون کشور خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه رویکرد همه کشورها از جمله ایران در حوزه توسعه و رشد اقتصادی، توجه و حمایت ویژه از شرکت های دانش بینان می باشد چرا که درصد ریسک پذیری آنها کمتر است.
حبیبی در ادامه با اشاره به صادارت محصولات دانش بنیان در استان،گفت: تاکنون نزدیک به هفت میلیون دلار از محصولات دانش بنیان ما به کشورهای دیگر صادر شده اند و امیدواریم در سال 96 با افزایش شرکت های دانش بنیان مجوز دار استان به 50 شرکت و حمایت از آنها شاهد صادرات 50 میلیون دلاری محصولات این شرکت ها باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات بانکی بتوانیم شاهد تفویت هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان استان باشیم.
وی همچنین با اشاره به افتتاح نمایشگاه محصولات دانش بنیان استان،افزود: امیدواریم با افتتاح این نمایشگاه همه مردم و مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی از ظرفیت ها، توانمندی ها و ایده های متخصصان جوان استان آگاهی پیدا کنند.
وی با ارزیابی مطلوب از کیفیت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه،گفت: بیشتر این محصولات در بخش های صنعتی و کشاورزی توسط متخصصان بومی طراحی و ساخته شده اند و می توان آنها را با هزینه حداقلی برای افزایش تولید و اشتغال استان به کار گرفت.
حبیبی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت پایدار در گرو به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان است،اضافه کرد: باید ارتباط شرکت های دانش بنیان با واحدهای صنعتی،تولیدی،مجموعه مدیریتی و اجرائی بیشتر شود تا از ظرفیت این شرکت ها به منظور شکوفایی اقتصادی بهره برداری حداکثری شود.
وی در پایان با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان،افزود: شرکت های ثبت شده و صاحب مجوز در زمینه واگذاری زمین،پرداخت تسهیلات و تسهیل فرایندهای اجرایی حمایت های لازم را دریافت خواهند کرد و آن دسته از شرکت های موفق نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه های اقتصادی معرفی خواهند شد.
نخستین نمایشگاه تولیدات دانش بنیان، صنایع نوآور و استراتژیک استان قزوین تا ۳۰ فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپا خواهد بود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.