به گزارش ایرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در نشست کمیته اشتغال و سرمایه گذاری کرمانشاه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر توجه ویژه به موضوع اشتغال، سرمایه گذاری و تولید داخلی تاکید کرد و گفت: اعتبار 117 طرح مذکور به میزان 167 میلیارد تومان است.
رنجبر یادآور شد، از این میزان 20 طرح با اعتباری به میزان 23 میلیارد و 455 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: در راستای اشتغالزایی هفت برنامه از سوی استاندار کرمانشاه تشریح شده و قرار براین است سند نهایی این برنامه ها نهایی و ابلاغ شود.
فرماندار کرمانشاه از برنامه رونق تولید و پرداختن به امور واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال توسط نهادهای حمایتی به عنوان مهم ترین امور در برنامه اشتغال استاندار یاد کرد.
به گفته وی، روانسازی امور، دستگیری از متقاضیان ایجاد شغل و سرمایه گذاری مهم ترین وظیفه مسئولان و دستگاه های اجرایی است و باید دست سرمایه گذاران را گرفت و پیگیر امور آنها برای اجرای کارهای تولیدی شد.
رنجبر به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی باید در اولویت ها گنجانده شود که در این زمینه فرهنگ سازی ضرورت دارد.
وی خاطرنشان ساخت، در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش، دستورالعمل و کمیته ای برای فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی تهیه شد چرا که هر یک از 164هزار دانش آموز کرمانشاهی می توانند به عنوان یک سفیر فرهنگی در این زمینه سهیم باشند.
وی با تاکید براینکه شهرستان کرمانشاه بیشترین میزان جذب تسهیلات روستایی را تاکنون داشته است، افزود: 80 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در استان کرمانشاه در مرحله نخست اختصاص یافته که از نرخ سود مناسب چهاردرصدی برخوردار است.
رنجبر با تاکید براینکه باید فرصت را برای توسعه سرمایه گذاری در کرمانشاه مهیا کنیم، افزود: حمایت از سرمایه گذاران درمان درد بیکاری استان است.
شهرستان کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.