غفار صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب روانسر در زمینی به مساحت چهار هکتار با اعتبار اولیه 110 میلیارد ریال ، پروژه احداث مخزن ذخیره آب 2 هزار متر مکعبی در شهر شاهو ، اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای روانسر و شاهو و اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب روانسر است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 میلیون و 360 هزار متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی بین شهروندان توزیع شده تصریح کرد: میزان مطلوبیت بهداشت آب شهروندان روانسر و شاهو صد درصد است
مدیر آبفای روانسر، حجم مخازن در مدار بهره برداری شهر روانسر را پنج هزار و 500 متر مکعب و در شاهو نیز 530 متر مکعب اعلام کرد و افزود: در راستای بهداشتی کردن آب شرب شهروندان 10 مورد شستشوی مخازن ذخیره آب ، 150 مورد نمونه گیری و انجام آزمایش های مرتبط با آب ، بیش از هفت هزار مورد کلرسنجی آب و شستشوی 10 هزار و 306 کیلومتر از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب انجام شده است.
صالحی با اشاره به اینکه 312 فقره انشعاب آب و فاضلاب به مشترکان واگذار شده ادامه داد: صدرصد جمعیت شهرهای روانسر و شاهو زیرپوشش تاسیسات آب و 96 درصد جمعیت روانسر و 91 درصد شهر شاهو نیز زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند.
وی همچنین گفت: عملیات نشت یابی 83 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه های توزیع و نشت یابی چهار هزار و 190 فقره از انشعابات مشترکان نیز انجام شده است.
مدیر امور آبفای روانسر از انجام و اتمام پروژه مطالعات و پایش کیفی آب سراب روانسر به منظور جایگزینی منابع در زمان بحران برای چاههای آب شرب روانسر با 120 میلیون ریال هزینه خبر داد.
آب شرب شهر روانسر از 2 حلقه چاه و آب شرب شهر شاهو نیز از 2 حلقه چاه و یک چشمه تامین می شود.
شهر روانسرهفت هزار و 740 و شهر شاهو نیز یک هزار و 100 مشترک آب دارد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/745
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.