غفار صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهداشت آب و سلامت شهروندان از اهم اولویت های شرکت آبفای استان است و در راستای ارتقاء کیفیت آب شرب، شستشوی مخازن ذخیره آب و شبکه های توزیع و خطوط انتقال بر اساس برنامه های دوره ای انجام می شود.
وی میزان مطلوبیت بهداشت آب شهروندان را 100 درصد مطلوب عنوان و تصریح کرد: در 9 ماه گذشته 6 هزار و 42 مورد کلرسنجی آب، 116 مورد آزمایش های مرتبط با آب، شستشوی هشت هزار و 300 متر از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب، شستشو و لایروبی شبکه های مدرن و سنتی فاضلاب به طول 46 کیلومتر و شستشو و گندزدایی پنج باب مخزن در 2 شهر روانسر و شاهو انجام شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر در خصوص اقدم های این اداره در راستای جلوگیری از هدر رفت آب نیز اظهار کرد: شناسایی نشت های نامرئی در 66 کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال، تعویض 175 دستگاه کنتور خراب مشترکین به صورت رایگان، نشت یابی سه هزار و 80 فقره انشعاب آب، تعویض الکتروپمپ شناور 150 کیلووات چاه شماره یک بله زین و تعویض ترانس چاه بله زین وچاه سردم از جمله اقدام هایی است که در این مدت صورت گرفته است.

**خسارت 302 میلیارد ریالی زلزله اخیر به تاسیسات آبفای شهری
صالحی در ادامه از وارد شدن بیش از 302 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب و مخازن ذخیره آب شهرهای روانسر و شاهو در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه سال جاری خبر داد.
وی اضافه کرد: با ارزیابی های صورت گرفته 38 کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال و چهار هزار مورد از لوازم انشعاب ها و کنتورهای مشترکین دچار آسیب و خسارت شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر یادآور شد: طول شبکه توزیع آب 64.5 کیلومتر، طول شبکه جمع آوری فاضلاب 59 کیلومتر و مجموع حجم مخازن آب شهرهای روانسر و شاهو 6 هزار و 30 مترمکعب است.
تعداد کل مشترکان آب در شهرهای روانسر و شاهو هشت هزار و 737 مشترک و تعداد مشترکین فاضلاب در این شهرها هفت هزار و 918 مشترک است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.