به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند عزمی جدی و راسخ از سوی مسئولان، تولیدکنندگان و فروشندگان، خریداران و هر ایرانی متعصبی است که کشورش را دوست دارد.
وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب همه ما باید به کشورمان تعصب داشته باشیم و از کالاهای ساخت داخل استفاده کنیم تا هم به اقتصاد مملکت کمک کرده باشیم و هم میزان واردات را کاهش دهیم.
آیت الله علما افزود: البته تولید کالای باکیفیت توسط تولید کنندگان، شرط مهمی برای استقبال فروشندگان و خریداران است چرا که اگر کالایی از کیفیت لازم برخوردار باشد مردم کشور راغب خواهند شد از نمونه داخلی آن استفاده کنند و به سمت کالاهای مشابه خارجی نمی روند.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای اشاره و اظهار کرد: در این روز شعار 'ما می توانیم' را عملی کردیم و به آنچه که سال ها در جستجوی آن بودیم، رسیدیم.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، یکی از دلایل عصبانیت دشمن از ما، دستیابی به همین بحث فناوری هسته ای بود که هنوز هم بسیاری از کشورهای جهان از آن بی بهره هستند.
آیت الله علما در ادامه به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا نیز اشاره و اظهار کرد: همه باید از این اتفاق خوشحال باشیم چرا که تجربه چند دهه اخیر نشان می دهد آمریکا با کشورهایی که رابطه داشته است بلاهای زیادی سر آن ها آورده است.
امام جمعه کرمانشاه افزود: نمونه اخیر آن ها عربستان است که آمریکا از این کشور به عنوان گاو شیرده خود یاد می کند و تاکنون مبالغ هنگفتی از آن ها دریافت کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله مقاومت مردم فلسطین اشاره و اظهار کرد: در روزهای اخیر بیش از 20 نفر از مردم این سرزمین اشغال شده به شهادت رسیده و صدها نفرشان هم زخمی شده اند.
آیت الله علما با بیان اینکه مردم فلسطین درس مقاومت به جهانیان می دهند، از جهان اسلام خواست در برابر مسئله فلسطین بی تفاوت نباشند و به حمایت آن ها برخیزند.
وی در پایان یاد و خاطره امیرسپهبد شهید علی صیاد شیرازی، شهید مرتضی آوینی و شهید محمدباقر صدر را نیز گرامی داشت.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.