به گزارش ایرنا، دیجیتال سازی بیش از 8 نقطه شهری و 28 نقطه روستایی، تجهیز دفاتر خبری و نصب تجهیزات فنی پیشرفته در مرکز ، طراحی نرم افزار های پیشرفته برای افزایش سرعت و دقت در پردازش اخبار ، آرشیو دیجیتال ، راه اندازی فرستنده های پرقدرت و دیجیتال در مناطق مختلف استان از جمله طرح هایی است که امروز با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما و مسئولان ارشد استان ایلام به بهره برداری رسید.
برای اجرای این 67 پروژه فنی صدا و سیما مرکز ایلام بیش از 146 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.
معاون توسعه و فناوری صدا و سیما جمهوری اسلامی دراین آیین گفت: 90 درصد جمعیت کشور در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش پخش دیجیتال شبکه های تلویزیونی هستند که این میزان در استان ایلام 96 درصد است.
رضا علی دادی اظهار کرد: رسانه ملی تلاش می کند با تولید محتوی جذاب و تاثیرگذار و همچنین توسعه زیرساخت ها، در زمینه فضاسازی رسانه های استکباری برخورد منفعلانه نداشته باشد.
وی یادآور شد: توسعه پوشش ماهواره ای، پوشش زمینی و فضای مجازی سه رویکرد جدید صدا و سیما در دوره جدید است و باید با توان بالا به این سمت حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: گذشته از محتوا که باید جذابیت لازم را داشته باشد باید زیرساخت ها برای برقراری عدالت رسانه ای در کشور فراهم شود تا بتوانیم پیام انقلاب و ملت ایران را به گستره خارج از مرزها برسانیم.

**امام جمعه ایلام: محدودیت ها نتوانسته رسانه ملی را از رسالت خود دور کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: محدودیت های فراوان ایجاد شده نتوانسته است رسانه ملی را از رسالت اصلی خود دور کند و رسانه ملی در انعکاس اخبار جنگ نرم همواره پیشگام و پیشقدم است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی افزود: رسانه ملی پیروز جنگ نابرابر رسانه ای نظام استکبار است و خبرنگاران شجاع این رسانه با انعکاس اخبار پیروزی های جهان اسلام نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارند.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: مسئولان رسانه ملی عنایت ویژه ای به این استان داشته باشند و گام های بلندتر و بیشتری برای توسعه زیرساخت های استان بردارند.
استاندار ایلام نیز در این آئین گفت: برنامه های صدا و سیمای مرکز ایلام با توجه به نزدیکی مردم این استان با مردم کشور عراق باید به مناطق فرامرزی به خصوص این کشور گسترش یابد.
محمدرضا مروارید اظهار کرد: علاوه بر داخل استان در خارج از مرزها و شهرهای کشور عراق نیز مخاطبان زیادی برای برنامه های شبکه های صدا و سیمای ایلام وجود دارد به همین منظور باید پوشش برنامه ها به فراتر از مرزهای استان گسترش داده شود.
وی تاکید کرد: جنگ نرم دشمنان بر علیه کشورمان آغاز شده است و رسالت صدا و سیما با توجه به این جنگ رسانه ای بسیار سنگین و حساس است.
به گزارش ایرنا، در این آئین به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون توسعه و فناوری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرستنده فرامرزی و بین المللی شهید علی کریمی نخچیر و ۶۷ پروژه فنی صدا و سیمای مرکز ایلام به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این فرستنده دیجیتال سه کیلو ولت، شبکه های العالم، الکوثر، السحر و پرس تی وی و همچنین رادیو عربی و انگلیسی تا کشور عراق و شهر بغداد پوشش داده می شود.
۱۰۰ درصد جمعیت 580 هزار نفری استان از پوشش پخش آنالوگ و ۹۶ درصد از پوشش پخش دیجیتال شبکه های تلویزیونی صدا و سیما برخوردار هستند.
اشتراکات فرهنگی و اجتماعی اهالی ایران و عراق موجب محبوبیت بسیاری از برنامه های محلی سیما مرکز ایلام دربین مردم این کشور همسایه شده است .
خبرنگار:معصومه امیدی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.