دومین جلسه شورای سیاست گذاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان‌شرقی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و اعضای شورا در محل دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این جلسه با بیان اینکه همه ما در قبال قرآن وظایف سنگینی داریم، اظهار کرد: همه جای ایران باید فضای قرآنی حاکم باشد، اما سوال اینجاست که آیا می‌توانیم ادعا کنیم که به وظایف خود در قبال قرآن به طور کامل عمل کرده ایم؟ پاسخ منفی است .

وی افزود: خبرگزاری ایکنا یکی از بسترهایی است که در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی خدمات ارزشمندی ارائه داده است .

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قرآن را از قبرستان‌ها نجات داد، تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستان‌ها و بر سرمزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد، اما امام خمینی(ره) با انقلابی که به پا کردند قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است .

مصطفی آجرلو، معاون خبرگزاری ایکنا، نیز در این جلسه اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا توانسته است طی ۱۳ سال گذشته به عنوان بزرگترین خبرگزاری قرآنی جهان اسلام به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند .

وی با بیان اینکه اخبار ایکنا در حال حاضر با ۱۶ زبان منتشر می‌شود، افزود: سه سال پس از تشکیل و شروع به کار خبرگزاری ایکنا، عربستان اقدام به تاسیس خبرگزاری در همین حوزه کاری کرد که پس از گذشت شش ماه به دلیل سو مدیریت این خبرگزاری تعطیل شد .

آجرلو، ادامه داد: ایکنا در حال حاضر در برخی از زبان‌ها تنها رفرنس مسائل قرآنی با منابع شیعی است .

معاون خبرگزاری ایکنا، تاکید کرد: یکی از افتخارات ایکنا تقدیم کارت خبرنگاری افتخاری این خبرگزاری به محضر مقام معظم رهبری در حین بازدید ایشان از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی می‌باشد .

جعفرمحسنی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، مبلغ و خبررسانی در حوزه قرآنی را افتخار و توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان بارها در جلسات مختلف از مسائل قرآنی و فرهنگی به عنوان دغدغه اصلی خود سخن به میان آورده‌اند، از این رو جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایکنا می‌تواند جزو بازوان کاری ایشان در این حوزه فعالیت نماید .

وی با اشاره مختصری به تاریخچه شکل گیری و فعالیت‌های خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) افزود: ایکنای آذربایجان شرقی از سال ۸۷ فعالیت خود را شروع کرده است .

محسنی تاکید کرد: هدف و رسالت اصلی خبرگزاری ایکنا انعکاس تمامی اخبار و فعالیت‌های قرآنی در استان می باشد .

گفتنی است، در پایان مراسم کارت عضویت حجت‌الاسلام آل هاشم به عنوان خبرنگار افتخاری ایکنا توسط آجرلو، معاون خبرگزاری به وی اهدا شد .

حجت‌الاسلام آل هاشم، نیز پس از دریافت این کارت گفت: بنده نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری این کارت را با افتخار تمام قبول کرده و خود را خادم قرآن می‌دانم .

همچنین احکام اعضای شورای سیاست گذاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان‌شرقی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز اعطا شد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.