این روزها که تب تند تابستان گرم گریبان ساکنان جنوب کشور و اهالی استان فارس را گرفته، گاهاً بازار برخی شایعات هم در فضای مجازی و حقیقی گرم می شود که پیگیری برای صحت و سقم آن ها دریچه تازه اخبار را به روی انسان می گشاید. یکی از این شایعات هم مخابره اخبار دهان به دهان در خصوص تغییر مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس بود که اگر چه از سوی سید تقی سهرابی تکذیب شد اما بهانه ای شد تا این مدیر خوش سابقه از اتفاقات و رویدادهای تازه ای که چشم انتظار رخ دادن در فارس هستند، پرده بردارد.
به گزارش «خبرجنوب»، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در حالی از سفر قریب الوقوع عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما به شیراز خبر داد که همزمان با این سفر، 157 طرح و پروژه مرکز فارس در مدار بهره برداری قرار می گیرد و با انجام این مهم، این استان پهناور یک گام دیگر به پوشش 100 درصدی برنامه های دیجتیال نزدیک می شود.
سهرابی با بیان اینکه استان فارس روز پنج شنبه شاهد افتتاح 119 طرح فنی، 11 پروژه تلویزیونی، 4 پروژه رادیویی، 18 قطعه تولید موسیقی و 5 پروژه پشتیبانی خواهد بود، اظهار داشت: در مجموع این طرح ها با اعتباری افزون بر 31 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین به افتتاح 30 ایستگاه تلویزیونی در قالب این 157 طرح اشاره و خاطر نشان کرد: این 30 ایستگاه در اقصی نقاط استان فارس در قالب 57 فرستنده مورد بهره برداری قرار می گیرد و با انجام این کار سطح پوشش دیجیتال استان فارس از مرز 90 درصد می گذرد.
سهرابی حضور رئیس سازمان صدا و سیما در شیراز را زمینه ساز پیگیری مطالبات و طرح های بیشتر عنوان کرد و افزود: بدون شک این حضور می تواند زمینه پیگیری طرح های بعدی را با سرعت بیشتر فراهم کند و به جایی برسیم که دریافت 20 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی در همه نقاط فارس به زودی امکان پذیر شود.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به این که از سال 94 تا کنون فعالیت های قابل توجهی در حوزه تامین زیرساخت های رادیویی و تلویزیونی و رفاهی کارکنان مرکز فارس انجام شده است، تصریح کرد: با افتتاح این 157 پروژه و احتساب 73 پروژه دیگر که تا کنون افتتاح شده اند جمعاً بالغ بر 230 طرح و پروژه مختلف در صدا و سیمای مرکز فارس به بهره برداری رسیده است.
سهرابی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به تشریح آخرین مراحل ساخت سریال احمد بن موسی (ع) در شیراز پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل این که شهرداری شیراز همکاری لازم برای ساخت این سریال را به عمل نیاورد، ساخت آن با تاخیر مواجه شده اما تا کنون بخشی از مراحل کار پیش رفته و حتی تهیه کننده سریال هم انتخاب شده است.
به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، ساخت سریال احمد بن موسی (ع) جزو پروژه های ویژه و الف صدا و سیما محسوب می شود که اگر همکاری های لازم برای ساخت آن انجام شود منافع مادی و معنوی زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.
وی با بیان این که در کنار ساخت سریال احمد بن موسی (ع)، پروژه ساخت شهرک سینمایی نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بدون شک در زمان شهرداری و شورای فعلی کار ساخت سریال به نتیجه نرسد، صدا و سیمای فارس ساخت این دو پروژه مهم را از طریق شورای پنجم پیگری خواهد کرد و با همکاری اعضای جدید شورا، آن را به نتیجه خواهد رساند.
سهرابی با تاکید بر این که ساخت این سریال و شهرک سینمایی از هر نظر به نفع استان فارس و شهر شیراز خواهد بود، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده ساخت این دو پروژه بازگشت سرمایه و سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.
مدیر کل صدا و سیمای فارس در ادامه سخنان خود با بیان این که تا کنون ساخت سریال الف ویژه در خارج از تهران و استان های دیگر سابقه نداشته است، گفت: درصورتی که سریال احمد بن موسی (ع) در فارس ساخته شود این استان، اولین استانی خواهد بود که سریال الف ویژه در آن تولید می شود.
وی ساخت سریال احمد بن موسی (ع) را شروعی مناسب برای مرکز گریزی سریال های الف ویژه از پایتخت دانست و ادامه داد: فارس همه امکانات لازم مانند بازیگران بومی و لوکیشن های مناسب را در اختیار دارد، بر همین اساس امیدواریم شهرداری و شورا به تعهدات خود عمل کنند و این سریال به صورت رسمی کلید بخورد چرا که اگر تعهدات به موقع انجام شده بود سریال احمد بن موسی (ع) هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار داشت.
مدیرکل صدا و سیمای فارس همچنین با اشاره به گسترش روزافزون شهر تهران این موضوع را نیز موقعیت و زمینه ای مناسب برای ساخت شهرک سینمایی در استان فارس دانست و گفت: امروزه ساخت فرودگاه امام (ره) در تهران و توسعه شهر باعث شده تا شهرک سینمایی پایتخت به خوبی گذشته نتواند جوابگوی نیاز فیلمسازان باشد برهمین اساس می توان امیدوار بود که درصورت انجام همکاری های لازم فارس نخستین استان کشور پس از تهران برای ساخت شهرک سینمایی باشد.
سهرابی در پایان سخنان خود به ساخت سریال سعدی در شهر شیراز نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سفر رئیس سازمان صدا و سیما به شیراز ساخت سریال سعدی نیز پیگیری می شود اگرچه این سریال هم اکنون در مرحله عقد تفاهم نامه های اولیه با یک سرمایه گذار پر توان غیر بومی است.
به گفته مدیر کل صدا و سیمای فارس، سرمایه گذار سریال سعدی یک هولدینگ و موسسه مالی قوی است که تمایل دارد سریال سعدی در حد استانداردهای بین المللی ساخته شود و قابلیت پخش در شبکه های بین المللی سازمان صدا و سیما را هم داشته باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 708946
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.