حسین نورانی کوتنایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لحاظ کردن سهم عمده ای از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد به پایتخت کشور و تخصیص ناچیز اعتبار به استان ها نوعی نبود عدالت اقتصادی و فرهنگی است .
وی همچنین قرار داشتن سهم بیشتری از بودجه های فرهنگی در اختیار یکسری نهادها و دستگاههای موازی وزارت فرهنگ و ارشاد از جمله تبلیغات اسلامی ، صدا و سیما ، آموزش و پرورش را بخش دیگری از دغدغه ها در این زمینه برشمرد و ادامه داد : نمی شود درصد بالایی از بودجه فرهنگی در دست نهادها و دستگاههای موازی وزارت فرهنگ و ارشاد باشد و ازآنان انتظار پاسخگویی و ارائه راهکار و برنامه نداشته باشیم .
این استاد دانشگاه های پیام نور مازندران افزود : دولت دوازدهم می بایست و می تواند یکبار برای همیشه موضوع ' نسبت بودجه اخذ شده و میزان پاسخگویی ' در جامعه را حل بکند .
وی ادامه داد : واضح است بدون مبارزه با تبعیض در اختصاص بودجه وزارت ارشاد در استانها ، نمی توان اعتدال و امید را در بین اصحاب فرهنگ و هنر به وجود آورد .
به گفته این استاد دانشگاه ، دولت دوازدهم می تواند در این زمینه با رعایت کردن میانه روی و اعتدال در تخصیص اعتبارات شکوفایی و رشد را برای تمامی هنرمندان و جامعه فرهنگی فراهم بکند.
وی از دولت دوازدهم خواست تا به صراحت و آشکار سهم نهادها و مراکز فرهنگی حکومتی را از بودجه کشور ارتزاق می کنند را به اطلاع عموم مردم برساند .
وی ادامه داد : همچنین تلاش دولت دوازدهم برای عینیت بخشی به شعارهایش باید این باشد که به فرهنگ نقد و جریان آزاد اطلاعات بیش از آنچه تاکنون اهتمام ورزیده ، توجه کند .
نورانی کوتنایی ادامه داد : در سایه شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات است که بساط توهم دانایی کم فروغ می شود و با کیمیای نقد ، سحر ساده اندیشی و فرافکنی باطل می شود .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.