پیمان جبلی روز یکشنبه در حاشیه نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: رسانه ها با نوع فعالیت و اطلاعاتی که منتقل می کنند نقش مهمی در شکل گیری گفتمانهای سیاسی داردند.
وی ادامه داد: اگر رسانه ها در شکل دادن اطلاعات صحیح، تجمیع واقیعتها و تعامل صحیح با هم بتوانند جبهه متحدی را شکل دهند شاهد گفتمان اسلامی مبتنی بر وحدت خواهیم بود.
معاون صدا و سیما گفت: با انعکاس اطلاعات غلط و تحریف شده توسط رسانه های وابسته به مرکز قدرت جهانی به راحتی وحدت جهانی مسلمانان خدشه دار می شود لذا در این اجلاس باید راهکارهای خنثی کردن ترفندهای رسانه ای غرب علیه دنیای اسلام بررسی و ارائه شود.
وی افزود: باید گفتمان واحد اسلامی در بین رسانه های کشورهای اسلامی شکل گیرد و از ظرفیتهای بالقوه برای این امر استفاده شود.
جبلی به رویداد پایتختی فرهنگی جهان اسلامی مشهد در سال 2017 نیز اشاره و بیان کرد: مشهد و حرم مطهر مام رضا(ع) در جهان اسلام مرکزیت و معنویت ویژه ای دارد و باید از این ظرفیت برای جمع کردن رسانه های اسلامی حول محور فرهنگ رضوی نهایت استفاده را کرد.
نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیونهای اسلامی در چارچوب رویداد مشهد 2017 با حضور 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر جاری در مشهد در حال برگزاری است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.