علیرضا صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی ریشه در معضل اعتیاد به مواد مخدر دارند و همین عامل اصلی موجب افزویش طلاق، سرقت، افسردگی، خودکشی، نزاع و درگیری و مشکلات عدیده دیگر در این حوزه می شود.
وی افزود: وقتی می توان با اجرای برنامه های پیشگیرانه از افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر و اعتیاد آنان جلوگیری کرد چرا یک برنامه ریزی منسجم برای این امر از سوی دستگاه های متولی انجام نمی گیرد.
صفری تاکید کرد: دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه ها، دستگاه های متولی امور فرهنگی باید تمام تلاش خود را در راستای نهادینه سازی فرهنگ صیانت از خانواده و اطلاع رسانی در خصوص مضرات گرایش به مواد مخدر و پیامدهای شوم آن را به صورت مکرر بکار گیرند.
وی بهترین را مبارزه و ریشه کنی اعتیاد به مواد مخدر و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی را پیشگیری از ابتلا به اعتیاد اعلام کرد و یادآور شد: یک فرد معتاد برای تامین مواد مورد نیاز خود دست به هر اقدامی می زند، درگیری ها و خشونت های خانوادگی، سرقت، خودکشی، افزایش طلاق، تکدی گری همه ناشی از اعتیاد است.
صفری اضافه کرد: اجرای چند برنامه نمایشی و همایش هیچ دردی از اعتیاد و پیامدهای آن درمان نمی کند بلکه باید با یک برنامه هدفمند بر روی گروه های هدف که در خطر اعتیاد قرار دارند زوم کرده و برای پیشگیری از رو آوری افراد به اعتیاد تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، هر چند مسئولان آمار دقیقی از تعداد افراد معتاد به مواد مخدر در استان و کشور اعلام نمی کنند ولی برخی منابع غیر رسمی شمار افراد معتاد در کشور را بیش از یک میلیون نفر اعلام می دارند اما باز بر اساس اعلام همین منابع غیر رسمی بیش از یک سوم زندانیان ایلامی بدلیل ارتباط با مواد مخدر در زندان بسر می برند.
ششم تا 12 تیر ماه هفته مواد مخدر نامگذاری شده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.