به گزارش ایرنا؛ علیرضا مرادی بیستونی روز جمعه در جمع خبرنگاران؛ اقامتگاه های بوم گردی را یکی از ظرفیت های مهم حوزه گردشگری استان دانست و افزود: این اقامتگاه ها می توانند نقش عمده ای را در جذب گردشگر ایفا کنند.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی در تمام فصول سال بویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران هستند.
معاون گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: صحنه، پاوه، روانسر و کرمانشاه چهار شهرستانی هستند که اقامتگاه های بوم گردی آنان راه اندازی شده است.
مرادی بیستونی همچنین به وجود 14 روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: علاوه بر این روستاها، بیش از 30 روستا آمادگی خود را برای ایجاد واحدهای بوم گردی اعلام کرده اند.
وی اضافه کرد: در نظر داریم در سال 97 تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان را به 15 واحد افزایش دهیم.
اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد، اداره می شوند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.