علیرضا مرادی بیستونی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ایام نوروز امسال 120 سیاه چادر عشایری را در نقاط مختلف استان برپا کرده ایم که گردشگران و مسافرین نوروزی بتوانند از خود در این سیاه چادرها پذیرایی کنند.
وی همچنین از راه اندازی 2دهکده گردشگری عشایری در کرمانشاه خبر داد و افزود: این دهکده های گردشگری عشایری هر کدام با تعداد 10 سیاه چادر عشایری در تاق بستان و منطقه تنگه بزازخانه بیستون دایر شده است.
مرادی بیستونی اظهارکرد: برنامه ما این است که گردشگران و مسافرین نوروزی را با زندگی ساده عشایری منطقه کرمانشاه آشنا کنیم.
او گفت: همچنین در این سیاه چادرهای عشایری انواع غذاهای محلی و شیرینی های محلی توسط عشایر استان تهیه و به گردشگران و میهمانان نوروزی استان عرضه می گردد.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.