به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار منوچهر امان اللهی دوشنبه در نشست خبری که در ستاد انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در بحث چهارشنبه آخر سال همچون سال های گذشته ما به جشن و شادی مردم احترام می گذاریم و بر برگزاری محله محور مراسم تاکید داریم.
وی تاکید کرد: اگر برای مردم راه بندان، مزاحمت و هنجارشکنی انجام شود، نیروی انتظامی برابر وظیفه ای که دارد و با درخواست مردم با متخلفان برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات پیشگیرانه لازم انجام شده و کنترل های لازم صورت گرفته است، گفت: پنج میلیون و 360 هزار انواع مواد منفجره و محترقه در استان کشف شده که افزایش چشمگیری داشته است.
امان اللهی با اعلام اینکه در برخی از نقاط شهر بحث های ترافیکی پیش بینی شده و ماموران انتظامی نیز حضوری چشمگیر خواهند داشت، گفت: خودروهای مشکل ساز و مزاحم در چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز توقیف می شوند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه اظهار کرد: از ظرفیت پلیس افتخاری در حوزه های مختلف استفاده خواهیم شد و گشت های انتظامی، پلیس راه و راهور نیز در این ایام افزایش پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه اسباب کشی در این ایام باید با هماهنگی کلانتری ها انجام شود، گفت: از مردم می خواهیم در در زمان مسافرت نکات ایمنی را رعایت و از نگهداری اشیاء قیمتی در داخل منزل اجتناب کنند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه میزان سرقت ها در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گدشته سه درصد کاهش یافته، گفت: امسال برای چهارمین سال پیاپی میزان وقوع سرقت در استان کاهش یافته است.
امان اللهی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 6 هزار و 613 سارق دستگیر شده اند، گفت: میزان وقوع سرقت های مهم 12 درصد، سرقت مغازه 17 درصد، سرقت منزل 12 درصد، سرقت خودرو چهار درصد و سرقت به عنف 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه برخورد با ارازل و اوباش همچنان در دستور کار است، افزود: امسال 55 درصد شرارت ها و 38 درصد نزاع های دسته جمعی در سطح استان نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.
فرمانده انتظامی کرمانشاه در رابطه با کشفیات کالای قاچاق گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 37 باند بزرگ ‌قاچاق کالا متلاشی، یک هزار و 911 قاچاقچی و 630 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش دارد.
امان اللهی با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم بیش از صد درصد افزایش پیدا کرده گفت: از ابتدای سال جاری 2 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کرمانشاه کشف، 39 باند متلاشی و 176 قاچاقچی حرفه ای دستگیر شده اند.
به گفته وی، یک هزار و 282 طرح پاکسازی مناطق آلوده در کرمانشاه اجرا، 6 هزار و 384 توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 286 محل تهیه و توزیع مواد مخدر به نفع دولت پلمب شدند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: به منظور کاهش آسیب های مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری به یک هزار 332 نفر مشاوره اعتیاد و به 10 هزار و 170 نفر آموزش لازم داده شده است.
امان اللهی در رابطه با عملیات های پلیسی انجام شده در سطح استان گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 68 هزار تماس با پلیس 110 گرفته و بیش از 273 هزار مورد از آنها به عملیات پلیسی ختم شده است.
براساس اعلام وی، از ابتدای سال پنج هزار و 117 واحد صنفی متخلف پلمب و 2 هزار و 615 خودرو متخلف در بحث امنیت اجتماعی توقیف شده اند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال حدود 11 هزار و 500 فقره تصادف در استان رخ داده است، گفت: آمار فوتی ها در تصادف نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش و مجروحان 6 درصد کاهش یافته اند.
امان اللهی با بیان اینکه میزان وقوع جرایم در فصای مجازی 80 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: از ابتدای سال 530 فقره جرم فضای مجازی در استان به ثبت رسیده است که 92 درصد این جرایم کشف و ضبط شده اند.
به گفته وی، این جرایم بیشتر شامل، مزاحمت، برداشت از حساب، هتک حیثیت و نشر اکاذیب می شوند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به برنامه های آموزشی پلیس یاداور شد: از ابتدای سال جاری یک هزار و 530 کلاش آموزشی برای اقشار مختلف برگزار شده و 150 نمایشگاه در راستای معرفی آسیب های اجتماعی برپا شده است.
امان اللهی، با بیان اینکه 11 هزار و 709 نفر توسط مددکاران پلیس خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند، گفت: 86 درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره پلیس در کرمانشاه به مصالحه ختم ‌شده اند.
7445/8055
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.