کسبه و بازاریان کشورمان نیز خود را برای خریدهای عید نوروز آماده می کنند و در این راه سرمایه گذاری خوبی کرده اند.
توجه مردم به ویژه خانواده ها به خرید کالاها و محصولات ایرانی می تواند رونق را به بازارهای کشور برگرداند و جان تازه ای به اقتصاد کشور ببخشد نکته ای که باید به آن توجه جدی شود.
کیفیت کالاها و محصولات ایرانی به گفته کارشناسان اقتصادی در سال های اخیر به مراتب ارتقا یافته و در برخی از محصولات حتی با مشابه خارجی برابری می کند و از این رو خرید کالاهای داخل کشور امروز یکی از نیازهای ضروری است.
خرید کالای ایرانی منجر به رونق واحدهای تولیدی داخلی و سپس ایجاد شغل های جدید و رونق اقتصادی کشور می شود.
استفاده از کالاها و محصولات ایرانی می تواند این فرصت را در اختیار خریداران قرار دهد تا از خدمات پس از فروش بهره مند شوند و همچنین به تولید کنندگان نیز کمک می کند تا بیشتر به فکر ارتقای کیفیت محصولات خود باشند.
ایجاد سامانه ای برای ارتباط متقابل خریدار و فروشنده در کشور نیازی ضروری است تا مشتریان معایب و کاستی های محصولات را به تولیدکنندگان انتقال دهند و آنها نیز از این طریق کیفیت محصولات را بالا ببرند.
اکنون در کشور در بخش های پوشاک، کیف و کفش و لوازم خانگی شاهد تولید محصولات با کیفیتی هستند که امکان رقابت با مشابه خارجی را دارد و پیشنهاد می شود مردم از این محصولات تولیدی داخلی استقبال کنند تا زمینه رونق اقتصادی در کشور شکل بگیرد.
در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توجه به تولیدات داخل کشور منجر به تغییر در وضعیت اقتصادی می شود و بهره این تغییر به کل جامعه باز می گردد و بسیاری از مشاغل نیز می توانند از این وضعیت منتفع شوند.
سال گذشته خبرگزاری ایرنا پویشی با عنوان 'خرید کالای با کیفیت داخلی' راه اندازی کرد که توانست توجه جامعه را به سوی کالای ایرانی معطوف کند و انتظار می رود دیگر رسانه ها نیز با جریان سازی خبری مردم را به سمت مصرف کالای ایرانی تشویق و ترغیب نمایند.
در استان های مرزی مانند کرمانشاه که 2 مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی دارد، توجه به تولیدات داخلی می تواند به واحدهای تولیدی در راستای صادرات کالا کمک کند.
استقبال از کالاهای تولیدی این واحدها منجر به رونق اقتصادی می شود و واحدهای تولیدی می توانند با هدف صادرات کالاهای با کیفیتی را تولید و از طریق این مرزها صادر کنند.
دولت از طریق اختصاص کمک هایی در قالب سرمایه در گردش و کمک به احیای واحدهای تولیدی و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی گام های خوبی برای رونق واحدهای تولیدی در سطح کشور برداشته است.
علاوه بر کمک های دولت، مردم هم با خرید محصولات داخلی نقش موثری در رونق گرفتن این واحدها دارند و انتظار می رود، هر ایرانی برای کالای داخل کشور هزینه کند چرا که این هزینه نوعی سرمایه گذاری برای تقویت بنیان های اقتصادی کشور محسوب می شود.
با رویکردهای حمایتی دولت تدبیر و امید در سال گذشته 67 واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه فعال شدند و امسال نیز در نتیجه برگزاری کارگروه های تسهیل در سرمایه گذاری تاکنون 40 واحد راکد و نیمه فعال پویا شده اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است که افزایش تعداد واحدها و شمار شاغلان در آن نیازمند حمایت های جدی مردم و مسئولان است تا این واحدها هر روز رونق بگیرند و به تعداد آنها افزوده شود.
رونق اقتصاد در استان کرمانشاه منجر به کاهش نرخ بیکاری و افزایش امید و نشاط در بین مردم می شود.
3033/8066
*خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.