به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر قباد محمدی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان افزود: وظیفه اصلی این معاونت این است که کالاهای سلامت محوری مانند دارو، لوازم آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و غذاها و مکمل هایی که در استان مصرف می شود را به طور سالم و با کیفیت به دست مردم برساند.
وی همراهی و مشارکت مردم با برنامه های این معاونت را ضامن تامین سلامتی جامعه دانست و از مردم خواست به توصیه های بهداشتی مجموعه وزارت بهداشت در راستای استفاده از محصولات سلامت محور توجه جدی داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعتی شدن یک سری بیماری های جدید را به همراه دارد، افزود: محصولات جدیدی که اکنون و به صورت صنعتی تولید می شوند منشا برخی از بیماری ها هستند که این بیماری ها به دارو درمان جدیدی نیاز دارد.
وی اظهار کرد که ما در معاونت غذا دارو به دنبال پیشگیری از بیماری ها از طریق تامین سلامت کالاهای سلامت محور هستیم و با اقدامات و فعالیت های خود می خواهیم از بروز بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.
به گفته او بیماری های مدرن و جدید مربوط به مواد غذایی هستند که باید مردم در این راستا توجه بیشتری داشته باشند.
وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ها را راهکار بسیار مناسبی برای جلوگیری از بیماری در میان مردم دانست و از رسانه ها خواست به مردم اطلاع رسانی کنند که از مراکز مجاز و معتبر محصولات خود را تهیه کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: این معاونت ۱۴۰ میلیارد ریال دارو و تجهیزات پزشکی رایگان در میان مردم زلزله زده استان توزیع کرده است.
به گفته او در طول یک ماه و ۱۰ روز که از زلزله گذشت تمام خدمات دارویی در مناطق زلزله زده و برای زلزله زدگانی که در مراکز درمانی شهر کرمانشاه مستقر بودند به صورت رایگان ارائه می شد.
او همچنین یادآوری کرد که ۲۱۰ میلیارد ریال تجهیزات سرمایه ای نیز برای مناطق زلزله زده استان ارسال شده است که از این نظر وضعیت این مناطق مطلوب است.
وی در ادامه گفت: نیازهای دارویی مناطق زلزله زده استان هر روز رصد می شود و اکنون کمبودی در این مناطق نداریم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از مصرف سالانه بیش از چهار هزار میلیارد ریال دارو و تجهیزات مصرفی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این میزان مصرف هزینه سنگینی را به مردم و دولت تحمیل می کند.
دکتر محمدی افزود: بخشی از این هزینه ها توسط مردم و بخشی نیز از طرف دولت در قالب بیمه ها و طرح تحول نظام سلامت تامین می شود که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی مناسب به مردم این هزینه ها را کاهش دهند.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که در 32شهر و 2هزار و 600روستا سکونت دارند.
براثر زمین لرزه 7.3ریشتری 21آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم برجای گذاشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.