دکتر امید عبدی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح بیمارستان موقت سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رفع تمام نیازهای دارویی در مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: برای تامین داروهای بیماران خاص در مناطق زلزله زده نیز هیچ مشکلی نداریم و آمادگی تامین داروهای این بیماران را نیز داریم.
وی با بیان اینکه دارو به صورت رایگان در مناطق زلزله زده در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: بیمارانی که از طرف پزشکان و یا بیمارستان به داروخانه مراجعه کنند با دفترچه و به صورت رایگان دارو تحویل آنها می شود.
او گفت: در روزهای اولیه وقوع زلزله دارو بدون دفترچه و به صورت رایگان ارائه می شد، اظهار کرد: اکنون نیز دارو رایگان اما با دفترچه تحویل مردم می شود.
وی اظهار کرد: در این مدت 50 نفر از کادر داروخانه ها شمال دکتر داروساز و تکنیسین ها در داروخانه ها مستقر و به مردم دارو مشاوره های دارو ارائه می دهند.
وی همچنین به فعال شدن واحد داروخانه در بیمارستان موقت سرپل ذهاب اشاره کرد و افزود: تمام داروهای مورد نیاز در این داروخانه تحویل بیماران می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تاکنون 100 میلیارد ریال برای تامین دارو، تجهیزات مصرفی و لوازم پرشکی در مناطق زلزله زده استان هزینه شده است، گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی تامین اقلام دارویی مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده استان است.
عبدی به تامین داروی بیماران خاص در مناطق زلزله زده استان نیز اشاره کرد و افزود: برای تامین داروی بیماران دیالیزی، پیوندی و سرطانی و سایر بیماران خاص مشکلی نداریم و داروی این بیماران را یا به درب منازل آنها می بریم و یا در داروخانه آنها تحویل می دهیم.
مسئول داروخانه های بیمارستانی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: از روز وقوع زلزله تاکنون با تنوع کاملی از داروها در منطقه حضور داریم و ارائه خدمات دارویی را به مردم داشته ایم.
رضایی با بیان اینکه در بیمارستان جدید سرپل ذهاب فرآیند داروخانه را به صورت موقت فراهم کرده ایم، گفت: براساس خدمات پزشکی که در این بیمارستان وجود دارد تمام نیازهای دارویی که بیش از یک هزار و 500 دارو است را تامین کنیم.
وی تصریح کرد: محدودیتی به لحاظ تنوع دارو و کمیت آن نداریم و اکنون در 2 بخش سرپایی و بستری دارو تامین می کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.