به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات معاونت بهداشتی افزود: گروه های مختلف این معاونت در مناطق زلزله زده حضور دارند و به مردم خدمات بهداشتی ارائه می دهند.
او با بیان اینکه بیش از 200 خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و مرکز جامع خدمات در این زلزله آسیب دیده است، گفت با این وجود خدمات رسانی را تعطیل نکردیم و در روزهای اول در چادر خدمات ارائه شد.
او اظهار کرد که برای ساخت و بازسازی مراکز بهداشتی آسیب دیده در زلزله به 56 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و از خیرین درخواست کمک برای ساخت این مراکز را داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انجام مراقبت های بهداشتی در طول سال برای همه گروه های سنی اشاره کرد و گفت: این مراقبت ها اکنون در مناطق زلزله زده بیشتر از گذشته انجام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در زلزله اخیر 11 مادر در شهرستان سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند و هیچ موردی در شهرستان ثلاث باباجانی نداشتیم.
دکتر شکیبا، همچنین از جان باختن 39 کودک زیر پنج سال در زلزله اخیر در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو خبر داد و گفت: از این تعداد 30 نفر در سرپل ذهاب، 2 نفر در ثلاث باباجانی و هفت نفر در دالاهو بوده اند.
وی در مورد وضعیت آب مناطق زلزله زده نیز گفت: به صورت مستمر زیر کنترل بهداشتی است و تاکنون هیچ مورد آلودگی میکروبی در آب مناطق زلزله زده وجود ندارد اما در روزهای اول کدورت آب بالا بود و اکنون نیز در برخی موارد کدورت وجود دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.