ابراهیم شکیبا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هیچ مرکز بهداشتی غیرفعالی در مناطق زلزله زده وجود ندارد، افزود: تیم های سیار بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات بیشتر هر روز به روستاهای مناطق زلزله زده مراجعه می کنند و به اهالی این مناطق، خدمات پزشکی، مامایی، مبارزه با بیماری ها و کنترل بهداشت محیط و همچنین دارو، شیر خشک، پد بهداشتی و پوشک بچه ارائه می دهند.
وی با اشاره به جایگزینی و استقرار 45 کانکس به جای خانه های بهداشت آسیب دیده در مناطق زلزله زده، گفت: در برخی موارد نیز واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی در ساختمان های مستحکم مستقر شده اند.
وی اظهار کرد: 35 تیم سیار بهداشتی و درمانی متشکل از پزشک، بهداشت محیط ، بیماری ها و ماما به صورت مستمر در مناطق زلزله زده ضمن توزیع رایگان دارو، شیر خشک، پد بهداشتی و پوشک بچه مشغول ارائه خدمت هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: پنج تیم متشکل از معاونت بهداشت و دفتر فنی معاونت توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه، برآورد هزینه های مورد نیاز برای ساخت و مرمت واحدهای بهداشتی آسیب دیده در زلزله غرب کشور را انجام دادند و خیران سلامت نیز علاقه زیادی دارند که این کار را انجام دهند و قدردان محبت آنها هستیم.
در جریان زلزله اخیر به 2 بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب و بیش از 200 مرکز بهداشتی و درمانی خسارت وارد شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.